אפשר להגיד שימי החלונות העמוסים בפריטים שהונחו ללא תשומת לב מיוחדת, מקצועיות, דמיון וידע, פינו מקומם לחלונות יצירתיים, אטרקטיביים כאלה שמזמנים את הרכישה הבאה. יותר ויותר עסקים מפנימים את העובדה כי לקוחותיהם, המושפעים מאוד מגירויים חזותיים ותדמיתיים, רוכשים קודם כל דרך העיניים.
לכן, אין זה מפתיע שמשאבים רבים מופנים לתחום מרתק זה. חלון הראווה הוא כרטיס הביקור של כל חנות או רשת שמכבדת את עצמה, הוא מהווה מפגש ראשון בין הלקוח לחנות, מפגש שיכול להתקיים בכל שעות היממה, ביום וגם בלילה, חלון הראווה עוזר לייצר את ההשתוקקות הזאת למותג. אין פעם שנייה לשפר רושם ראשוני.
בעבר חלונות הראווה הציגו פריטים לשם המכירה, היום, לעומת זאת, חלון הראווה משמש הצצה ל"אני מאמין של החברה", זוהי דרך להעברת מסרים, רעיונות, טרנדים, אווירה ואפילו ערכים. תפקידו של החלון כגורם "מזמין", הפך את ההשקעה בעיצוב לנושא חשוב, ודרך למשוך את עובר האורח לרכוש בחנות.
מחקרים שנעשו קובעים כי לעובר אורח דרושות 2.5 שניות כדי שחלון הראווה ישפיע עליו להיכנס לחנות.
אז איך עושים את זה?
בסיורים בחנויות השונות נגלה שיש חלונות ראווה קונספטואליים שרוצים להעביר מסר, לספר סיפור ובאמצעותו למשוך את העין, בחלונות אלה לא תמיד נראה שימוש במוצרי החברה, ברוב הפעמים הדגש הוא על הרעיון ויצירת ה-WOW ושימוש מינימאלי במוצרי החברה.
לעומתם יש חלונות ראווה יותר מסחריים שבהם יוצגו פריטים בכמות יותר גדולה. כך מבקשים לקדם מכירות של פריטים מסוימים, או כפי שנהוג בארץ: להציג כמה שיותר פריטים מהחנות.
כך או כך, חלון ראווה טוב הוא חלון שגורם ללקוחות לרכוש מוצר לאו דווקא כי הוא צריך אלא כי הוא רוצה. העין והרושם הראשוני, הם אלה שיוצרים את הקניה הבאה. קבלו את הדוגמאות הבאות:
ברצלונה - ריהוט וכלי קש - בסגנון כפרי מתחבר עם אופי החנות
ברצלונה - חנות בגדים - חלון הראווה מעביר את "האני מאמין של החברה"
ברצלונה - בגדים - שימוש מינימאלי במוצרי החברה
ברצלונה - תיקים - בסימן אביב – מסחרי ומעוצב
ברצלונה - בגדי נשים - שילוב של פריטים עם קונספט
אמסטרדם - חנות משקפיים - עם קונספט
ברצלונה - שעונים ועטים - שימוש בחיתוכי נייר
ברצלונה - בגדי ילדים - שילוב של פריטים עם קונספט (צילום: טלי גת)
כרתים - בגדי ילדים - חלון ראווה קונספטואלי (צילום: טלי גת)
כרתים - תיקים - חלון ראווה בו קונספט מותאם למוצר