שיעור ניכר של החלטות הקנייה מתבצעות בנקודת המכירה, מחקרים מראים כי 70% מהחלטות הקנייה מתרחשות בהן.
נקודות המכירה הם חלק מהליכי קד"מ (קידום מכירות) והם מיועדות להגברת מכירות באופן נקודתי או להגברת כוחו של המותג מה שיגרום להגברת המכירות באופן עקיף. זו ההזדמנות של בעלי העסקים לנצל זאת לצורך הגדלה משמעותית של המכירות.
סיבוב קצר בקניון מגלה לנו שיש עוצמה לא מבוטלת להצבת נקודות מכירה לא קבועות בחלל. מטרת עמדות המכירה היא למשוך את קהל הלקוחות לדוכן ולגרום לו להיחשף למוצרי החברה. נקודת מכירה מעבירה מסר של פוטנציאל קניה במחיר אטרקטיבי כאשר בתת-מודע של הלקוח חווית הקניה מדמה קנייה בשוק. ואכן, מכירה בדוכן כרוכה בהוצאות נמוכות יותר מחנות, כך שסביר שהלקוח ישלם פחות.
עיצוב עמדה אטרקטיבית ומזמינה העולה בקנה אחד עם נראות החברה תעזור להטמיע, להעצים ולשמר את הזהות העסקית של החברה.עמדת מכירה היא למעשה כמו עמדת פרסום, לכן יש חשיבות גדולה לשימוש בלוגו, בצבעוניות, בצורניות. על ידי עיצוב אחיד בצבע וסגנון, פוגש שוב ושוב הצרכן את המותג ברחבי החלל ומזהה אותו מידית עם החברה.
חשיבות יתרה ניתנת למיקום. חשוב שנקודת המכירה תמצא בציר ההליכה של הקונה, מה שיאפשר חשיפה מלאה של היצע המוצרים בלי שהקונה עשה מאמץ להיכנס לחנות, מיקום הנקודה "על הדרך", והחשיפה למוצרים מאפשר חשיפת מוצר מסוים גם ללקוח שלא תכנן לרכוש אותו.
נקודות המכירה חשובות מאוד עבור החברות הגדולות, לדוגמא החברות הסלולאריות השונות, הקמת עמדה כזו מאפשרת להן להבליט את המותג ולהתמקד במוצרים שאותם החברה רוצה לשווק. החברה זוכה בתשומת הלב שלנו, ברגע אחד, ומאידך הלקוח זוכה בשירות טוב יותר, ללא המתנה בתור, כפי שקורה במרכזי השירות הגדולים של חברות מהסוג הזה.
כיום, מנהלי הקניונים הבינו את חשיבותן של נקודות המכירה גם עבור העסקים הקטנים יותר. הצורך בחשיפת המוצרים, הגדלת מכירות, הביא לעיצוב נקודות מכירה מודולאריות, שניתנות להתאמה לסוגים שונים של חברות על ידי שינוי המיתוג של העמדה. גם נקודות מכירה חווייתיות, המזמנות את הצרכנים לפעילות מהנה שבאותה עת גם מקדמת את המכירות, תפסו תאוצה.
כל העיצובים הן עבודות של הכותבת. בקרו אותנו בפייסבוק:
www.facebook.com/www.ypdesign.