בני נוער ומבוגרים הרוכבים על אופניים חשמליים, הם מחזה שכיח ברחובות הערים השונות בישראל וכך גם במודיעין. לא תמיד בני הנוער מצליחים לשלוט בכלי הרכב הממונע, ויתרה מכך, לא תמיד הם מודעים לחוקי התנועה ולעתים הם נפגעים או פוגעים בהולכי רגל. מאז תחילת 2018 נהרגו 16 רוכבי אופניים חשמליים בישראל. ארבעה מרוכבי האופניים החשמליים שנהרגו השנה היו מתחת לגיל 16. עשרה רוכבי אופניים חשמליים נהרגו כשרכבו בתוך הערים.

כפי שפורסם במודיעינט בעבר, אישרה העירייה את מדיניות האכיפה העירונית בנושא אופניים חשמליים, כאשר החל מהחודש, בהתאם להנחיית ראש העיר חיים חיים ביבס, יחלו פקחי העירייה בשיתוף עם משטרת ישראל באכיפת הנושא, בדגש על איסור רכיבה באופניים חשמליים לבני נוער שטרם מלאו להם 16. מהעירייה נמסר כי במהלך החודש הקרוב, שוטרי ומפקחי מחלקת השיטור העירוני שיתפסו רוכבי אופניים העוברים על החוק,  יגישו לעבריין מכתב התראה, מלווה בהסבר לגבי מה הוא עשה לא נכון, והנחיה איך עליו לנהוג על פי חוקי התעבורה. כאשר רק החל מחודש נובמבר, כל רוכב אופניים שייתפס עובר על אחד מהחוקים ייקנס על פי חומרת מעשיו.

 הקנסות אשר יינתנו לעוברים על החוקים ברכיבה על אופניים חשמליים: 

קנס על רכיבה על אופניים חשמליים מתחת לגיל 16 - 1,000 שקלים.

שימוש בטלפון נייד בזמן רכיבה- 1,000 שקלים. 
רכיבה על מדרכות וסיכון הולכי הרגל- 500 שקלים. 
חציית מעברי חצייה ברכיבה- 250 שקלים.
הרכבת אוזניות בזמן הרכיבה- 250 שקלים.

 ישנם מספר כללים מרכזיים שעל רוכבי אופניים להקפיד על מנת שישמרו על בטיחותם: יש לרכוב על שביל האופניים. במידה ואין שביל אופניים רוכבים תמיד רק בנתיב הימני של הכביש. בעת רכיבה על אופניים יש לחבוש קסדה. בעת הרכיבה לא משתמשים בטלפון הנייד.  לא מדברים, לא שולחים הודעות טקסט ולא שומעים מוזיקה.

מעיריית מודיעין נמסר כי במקביל לפיקוח, יתקיימו שיעורים ומערכי שיעור בבתי הספר בשיתוף עם עמותת "אור ירוק". מערכי השיעור הללו מיועדים לתלמידי כיתות י"א ו-י"ב, הרשאים לרכוב, על פי חוק, באופניים חשמליים. בשיעורים אלה יתקיימו  הדרכות בנושא רכיבה נכונה על אופניים חשמליים כולל סרטונים ומצגות לתלמידים.

צילום: ארכיון מודיעינט, דוברות עיריית מודיעין