בכל יום, מגיעים דיווחים מתושבי העיר על שיבושים רבים בקוי התחבורה הציבורית בעיר. קוי אוטובוס שלא מגיעים בזמן, נהגים שלא עוצרים בתחנות, ואוטובוסים מלאים עד אין מקום מהווים רק חלק מהתלונות הנשמעות מתושבי העיר. 

עיריית מודיעין מכבים רעות הודיעה, כי החל מהיום (א' 20.1.19), יחל לפעול מוקד תחבורה ציבורית. המוקד יופעל במהלך כל שעות היממה ובו ירוכזו פניות התושבים הנוגעות לתחבורה הציבורית. המוקד הוקם במטרה לחזק את הטיפול בנושא התחבורה הציבורית בעיר. בהקשר זה מדגישים בעירייה, כי המוקד החדש אינו תחליף למוקד השירות והמידע של חברת "קווים", כי אם יהווה מקור נוסף לריכוז פניות תושבים, שמטרתו לייעל ולשפר את מערך התחבורה בעיר.

מספר הטלפון במוקד העירוני לתחבורה ציבורית: 08-9738434.

בנוסף, פועלת העירייה להפעלת יישומון (אפליקציה) ייעודי שתפקידו יהיה להעביר למשתמשי התחבורה הציבורית, בזמן אמת, מידע על מיקום האוטובוסים (זאת בניגוד לאפליקציה כיום אשר מעריכה מתי האוטובוס צפוי להגיע לתחנה). באמצעות יישומון זה יוכלו התושבים להתאים את עצמם להגעתם האוטובוסים וכן העירייה תוכל לפקח בזמן אמת על התנהלות האוטובוסים, עמידתם בלוחות הזמנים ואיכות השירות שלהם.

על הקמת המוקד הודיע ראש העיר, חיים ביבס, בפורום התחבורה הציבורית אשר כונס בעירייה לפני כחודש. בראש הפורום עומד ראש העיר, כשלצידו לוקחים חלק גם סגן ראש העיר אילן בן סעדון, סגן ראש העיר מויש לוי, חבר המועצה ברוך בוחניק, מנכ"ל העירייה יורם כרמון ומנהל אגף השירות יעקב כהן.  בפורום ייקחו חלק גם נציגי חברת "קווים" והתושבים אור גרינפלד ויוסי אביבי.

ראש העיר, חיים ביבס: "הצבנו יעדים חשובים השנה, לשדרג עוד יותר את השירות לתושב בין אם באמצעים טכנולוגיים מודרניים ובין אם במענה אנושי ומקצועי, וברור שנושא התחבורה הציבורית הוא חלק חיוני ובלתי נפרד מכך. כבר החודש, ניתן יהיה ליהנות משירות חדש שייעודו טיפול בתחבורה הציבורית הנוגעת לאלפי תושבים בעיר והוא ללא ספק ייעל וישפר את מערך התחבורה בעיר באופן ממוקד ואיכותי יותר."    

צילום: ארכיון מודיעינט