בעבר היו מתמקדים בריצה ותרגילי גמישות בלבד, וכיום אנו רואים רצי עילית אשר מוסיפים לתכנית האימונים שלהם באופן קבוע אימוני כח ,אימוני אופניים , אימוני שחייה, או כל אימון המגוון את שגרת האימונים ותורם ליכולות.כיום טרנד הריצה נמצא בעלייה ואנשים נוטים לבצע אימוני ריצה כ 3-4 פעמים בשבוע ואף יותר. חשוב לשים לב שאין עומס מיותר על הגוף.

מי שהספורט בשבילו הוא רק תחביב והוא אינו ספורטאי מקצוען, משמע אינו מקבל את כל המעטפת שמקבל ספורטאי מקצועי- תזונה, מנוחה, טיפולים משלימים וכיוצא בזה, מומלץ שיבצע אימונים משלימים.

מהם אימונים משלימים/ Cross Training?

כל הסוגים של האימונים פרט לאימוני הריצה משמע אימוני כח שחייה רכיבת אופניים ,חדר כושר  TRX יוגה פילאטיס וכדומה. ככל שהפעילות באימונים המשלימים תהיה דומה לפעילות שאותה מעוניינים לשפר כך יעילות האימונים המשלימים תהיה גבוהה יותר.

מהם היתרונות שאנחנו מרוויחים משילוב של אימונים משלימים בתכנית האימונים:

איך משלבים את אימוני הקרוס במהלך העונה:

המצב האידאלי הוא לשלב  את האימונים לאורך כל העונה, אימוני התאוששות יכולים להיות אימונים משלימים.

אימונים משלימים יכולים להקל על הגוף לאחר תקופות עמוסות או לאחר עונת התחרויות הגוף זקוק לגיוון ולמנוחה ולכן יש חשיבות מכרעת לאימונים האלה.