המאמן יוסי ספורטה מביא לנו מספר טיפים על ריצה בקיץ 

עשרת הדיברות לריצה בקיץ:

  1. קודם כל לשתות והרבה הרוו את הגוף בשתייה בשעות שלפני הריצה השתדלו לשתות מנות קטנות במהלך הריצה אל תחכו לרגע שאתם צמאים שתו לאורך כל הריצה  וכמובן אחרי הריצה.
  2.  התאימו את קצב הריצה למזג האוויר , הדופק במזג אויר חם עולה מהר יותר מנגנוני הקירור והצינון מתקשים לקרר את הגוף, הלחות ועומס החום גבוהים ולכן הקפידו להאט קצת , בימים חמים מאד יש לשקול ולהעדיף  ריצה על מכונה במקום ממוזג
  3.  השתדלו להימנע ממשקאות ממותקים המכילים קפאין לפני הריצה אלה מעודדים איבוד נוזלים השתדלו לשתות רק מים.
  4. העדיפו מסלולים מוצלים עם חשיפה מינימלית לשמש כמו מסלולי שטח או יער, יער בן שמן הוא דוגמא מצוינת.
    אם כבר בחרתם מסלול בתוך העיר השתדלו שיהיה מוצל ככל האפשר ושיכיל ברזיות לאורך הדרך.
  5. השתדלו לצאת לריצה מוקדם בבוקר או בשעות הערב המאוחרת לאחר שקיעת השמש.
  6. הצטיידו בביגוד מתאים חולצות מנדפות זיעה ומכנס נוח או טייץ על מנת לאפשר לגוף לקרר את עצמו.
  7. הצטיידו בכובע קרם הגנה ומשקפי שמש .
  8. שימו לב שבימים חמים ייתכנו התכווצויות שרירים לעיתים קרובות יותר עצרו רגע עסו את השריר ואם ניתן המשיכו לאט לאט.
  9. הרטיבו את הכובע ושטפו פנים מהלך הריצה מהלך זה מקרר ומצנן את הגוף.
  10. הקפידו על עלייה הדרגתית בקצב התחילו בחימום קל מאד ותנו לגוף להתאקלם.