כשמודיעין  אוכלסה לראשונה, מספר עסקאות יד 2 בה היה נמוך במיוחד והדירות שכן הוצעו למכירה, נחטפו במהירות לאור היעדר אלטרנטיבות זמינות. שוק היד 2 במודיעין היה פשוט והאתגרים שליוו את עבודתם של המתווכים באותה תקופה היו אחרים.

השינויים שחלו בשוק התיווך העירוני נובעים משתי סיבות עיקריות, האחת - צמיחתה של העיר וההיצע הרחב יותר של דירות יד 2 בעיר. השניה – השינויים הטכנולוגיים שהתרחשו בעשרים השנים האחרונות.

בתחילת דרכה של העיר, לא היה פער משמעותי בין מחירי הדירות השונות שהוצעו למכירה. הסטנדרט הקיים היה כמעט אחיד וכלל את גל הדירות הראשון שהוקם ואוכלס בשנים 1997 - 1998. רמת המחירים היתה קבועה וידועה. לא היו בשוק נכסים מיוחדים שהוצעו למכירה וכמות בעלי המקצוע שעסקו בשוק דירות יד שנייה בעיר, מתווכים ועורכי דין, היתה קטנה ומצומצמת.

כיום, ישנו פער אדיר במגוון הדירות המוצעות למכירה בשוק היד 2 בעיר. מצד אחד דירות שנבנו בסטנדרט של לפני 20 שנה, מול דירות חדשות הבנויות בסטנדרט אחר לגמרי. היום גם קיימות בעיר דירות בוטיק, דירות במגדלים ונכסים מיוחדים אחרים וצריך לדעת לקבוע את המחיר לכל נכס על תכונותיו השונות והמיוחדות.

במקביל, האמצעים הטכנולוגיים העומדים היום לרשות מוכרי הדירות והמתווכים הם מגוונים ושונים בתכלית מאלו שעמדו לרשות מוכרי הדירות בעבר. בשנים שלאחר הקמת העיר, מי שרצה לפרסם את דירתו למכירה היה מפרסם מודעה של שמונה או עשר מילים בלבד בעיתונות הארצית ובעיתון המקומי, ובעלות כספית כמובן. עם כניסת האינטרנט לחיינו התחולל שינוי מהפכני בכל תחומי החיים שלנו וגם בדרכי השיווק של הדירות. כיום, ניתן לפרסם את הדירות למכירה בשלל אתרי האינטרנט הקיימים בשוק וברשתות החברתיות ונראה כי ערוצי הפרסום של הימים ההם כבר אינם רלוונטיים. מגוון האפשרויות העומד כיום לצורך פרסום הדירה הוא עצום ועימו האפשרות, להציג את הנכס כמעט במלואו כבר במודעת הפרסום – באמצעות הוספת תמונות, סרטונים והפניה לאתרי מידע על הנכס עצמו. המידע הקיים היום לרשות מי שמעוניין לרכוש דירות, לרבות המאגר של רשות המסים ואתרים כמו מדל"ן המפרטים את מחירי העסקאות שנערכו בנכסים לאחרונה, נותן גם לרוכשים וגם למוכרים כלים שלא היו קיימים בעבר.

השינויים האלו במבנה שוק הדירות בעיר ובאפשרויות השיווק גרם לכך שמי שלא התאים את עצמו לשינויים לא שרד בשוק הנדל"ן. לאורך השנים, ראתה העיר משרדי תיווך קמים ונסגרים, מעבר של בעלי מקצוע ממשרד למשרד, מיזוגים, פיצולים, הקמת סניפי זכיינות של רשתות בינלאומיות ועוד.

מלאכתו של המתווך השתכללה מפרסום מודעת מילים פשוטה בעיתון, כאשר היום צריך לדעת קודם כל כיצד הכי נכון לפרסם את הנכסים המוצעים למכירה בצורה אטרקטיבית באינטרנט, כדי להגדיל את החשיפה למקסימום. הימים בהם כולם היו מפרסמים מודעות בעיתון וכולם היו קוראים את המודעות הללו בעיתון חלפו, ומי שיודע לשווק בצורה אפקטיבית הוא זה שיצליח במכירה.