וידאו: WE WILL ROCK YOU

אחרי חמישה תקליטים בהם בדקה להקת קווין את גבולותיה כלהקה אולפנית עם הפקות מורכבות, החליטו ארבעת חבריה שהגיע הזמן ללכת על כיוון פשוט יותר. אי אפשר היה להתעלם מסצינת הפאנק שביעבעה אז באנגליה. בייחוד אם אתה מוסיקאי בריטי. אותו זרם הפאנק בא לרמוס את כל האמנים שיצרו מוסיקה מורכבת. החוכמה בפאנק הייתה לנגן כמה שפחות אקורדים ולעשות כמה שיותר רעש.

ההקלטות לתקליט EWS OF THE WORLDN נמשכו כשישה שבועות/ המטרה הייתה הפעם ליצור צליל אורגני יותר, כזה שיתאים להופעות החיות. השיר שפותח את התקליט הפך לאחד הלהיטים הגדולים יותר של הלהקה. הוא נקרא WE WILL ROCK YOU ונכתב על ידי בריאן מיי הגיטריסט בהשפעת חלום שחלם על קהל גדול שמגיב באופן אחיד לשיר של הלהקה.

אמנם זה לא היה מתוכנן מראש אך השיר השני, WE ARE THE CHAMPIONS, הוא כיום חלק בלתי נפרד מהשיר הראשון. הם באים יחד בצורה כזו שקשה כיום להפרידם. WE WILL ROCK YOU יצא על תקליטון ביחד עם WE ARE THE CHAMPIONS. הם יצאו על תקליטון שנקרא במונח DOUBLE A SIDE. כלומר, לשני השירים יש את אותה החשיבות בתקליטון.

במהלך ההקלטות לשיר WE WILL ROCK YOU נכנס לפתע לאולפן בחור צעיר ומוזנח. זה היה סיד ווישס, הבסיסט המתודלק של להקת סקס פיסטולס. הוא היה במצב שיכרות שגרתי וכך ניגש לפרדי מרקיורי כשהוא שואל אותו אם הוא בא שוב להביא את הבאלט שלו לקהל הרחב. פרדי בתגובה הדף אותו לדלת. טיילור המתופף ראה בווישס שמת זמן קצר אחר כך אידיוט גמור.

אך הייתה זו דווקא קווין שנתנה בטעות את הבמה לסקס פיסטולס. זה היה כשקווין ביטלה הופעה בתוכנית טלוויזיה בריטית בשם GRUNDY TV SHOW. חברת EMI, בה היו שתי הלהקות חתומות, שלחה במקומה את הסקס פיסטולס וכך הפכה להקת הפאנק לתופעה בריטית מוכרת יותר עם ראיון שקיבל את הכינוי THE FILTH AND THE FURY.

קופאים למוות בצילומי קליפ

את השיר WE ARE THE CHAMPIONS כתב מרקיורי כשבראשו איצטדיון כדורגל מלא בקהל. השיר הזה הוא ה- MY WAY של מרקיורי. הנקודה בה הוא מודה על הטעויות שלו אך מכריז שהגיע לנקודה בה הוא הפך לאלוף אמיתי. השיר היה נשמע שחצני למדי אם כל להקה או זמר אחר היו שרים אותו, אך אצל קווין עובר השיר הזה בהצלחה רבה. אולי בגלל הכריזמה הכובשת והייחודית של מרקיורי.

וידאו: WE ARE THE CHAMPIONS 

השיר השלישי בתקליט הוא SHEER HEART ATTACK אותו החל רוג'ר טיילור לכתוב עוד במהלך ההכנות לתקליט השלישי של הלהקה ב-1974, שקיבל את שם השיר. מה שבטוח, בשנת 1974 השיר לא קיבל את העוקץ הפאנקיסטי שהולבש לו בשנת 1977. אחרי השיר הזה מגיע שיר רגוע של מיי שנקרא ALL DEAD ALL DEAD. זהו רגע בו המאזין עדיין מתוח מהשיר של טיילור ולפתע נוחתים עליו צלילים ממקום אחר לגמרי. יופי של מחשבה הביאו פה חברי הלהקה ביצירת אווירה.

אחרי כן מגיע שיר שהמון מעריצים של הלהקה אוהבים אך לא הגיע לרמת להיט במצעד. זה SPREAD YOUR WINGS שכתב בסיסט הלהקה ג'ון דיקון. חברי הלהקה צילמו קליפ לשיר הזה בביתו המושלג של טיילור, לא בדיוק החלטה נבונה כי רואים בבירור שארבעתם קופאים שם למוות ובקושי מצליחים לזוז. באותה חצר הם גם צילמו את הקליפ לשיר WE WILL ROCK YOU. אך גם שם הקיפאון נראה לא נעים.

אחד הכוחות הגדולים יותר של קווין הוא רוג'ר טיילור. האיש הזה הוא יוצר רוקיסטי בנשמתו. אם היו מחברים את כל השירים שכתב בסבנטיז לקווין, היו מקבלים אלבום רוק סופר משובח. קולו הצרוד אך היציב חותם את צד א' של התקליט עם עוד שיר מבית היוצר הרוקיסטי שלו. לשיר קוראים FIGHT FROM THE INSIDE. בשיר הזה טיילור ניגן גם גיטרות ואף גיטרה בס בנוסף לתופים והשירה שלו.

מרקורי - גם פסנתרן מחונן

צד ב' נפתח עם SLEEPING ON THE SIDEWALK - היה זה השיר שלקח הכי מעט זמן למיי לכתוב עד אז. הלהקה ביצעה טייק אחד של השיר באולפן, דבר ששמר על אווירה אורגנית בנגינתו. מיי הוא זה ששר כאן. גם השיר נטול קולות הרקע האופראיים שחברי הלהקה בדרך כלל עבדו ימים שלמים עליהם. לא סתם התקליט הזה הוא תקליט מעבר של הלהקה מאולם האופרה לאיצטדיונים.

השיר WHO NEEDS YOU נכתב על ידי דיקון הבסיסט ויש בו מין אווירת קליפסו מדליקה עם נגינת גיטרה אקוסטית משכנעת וביצוע נהדר של כל חברי הלהקה. יופי של שיר. השיר IT'S LATE נכתב כשיר רוק לכל דבר על ידי מיי, שטען שהושפע בשיר הזה מבילי גיבונס, הגיטריסט של להקת זיזי טופ. כדי לסיים את התקליט באופן ייחודי, מגיע שיר בסגנון ג'אז-ברים בשם MY MELANCHOLY BLUES. מרקיורי, שהוא פסנתרן מחונן, מביא לשיר את הידע שלו ביצירת אווירה מתאימה. לא סתם אומרים עליו שהוא הזמר המושלם: הוא יודע לשיר במגוון סגנונות, מנגן פסנתר באופן מושלם וגם יודע לתת שואו שמלהיב ביג טיים את הקהל. 

התקליט NEWS OF THE WORLD יצא ב-28 לאוקטובר 1977. עטיפת התקליט הכילה ציור של אמן המדע הבדיוני האמריקאי פרנק קלי פריאס. הרובוט הענק על עטיפת התקליט של קווין התנוסס כבר בשנת 1953 על ספר מדע בדיוני בשם ASTOUNDING SCIENCE FICTION. חברי קווין אהבו את הציור ויצרו קשר עם פריאס, שהסכים לשנות את ציורו המקורי על מנת להתאימו לעטיפת התקליט. במקום האיש המת שהרובוט החזיק בידו בציור המקורי היו הפעם ארבעת חברי הלהקה המתים.

בציור העטיפה נראים ארבעת חברי הלהקה עם שיער ארוך. אך בזמן שהתקליט יצא היו כבר שלושה מהם עם תספורת קצרה. הדבר נראה לי כסוג של הצהרה בה הלהקה קברה בעטיפה את ימי האופרה שלה, עם השיער הארוך, והלכה קדימה עם צליל רוק-פאנקיסטי יותר שלווה בשיער קצר. הביקורות לתקליט מצד העיתונים היו חלוקות בדעתן. עיתון RECORD MIRROR ציין שזה אלבום לא רע אך יכל להיות טוב יותר. הוא אף ציין את השיר SHEER HEART ATTACK כסוג של חיקוי לסקס פיסטולס. 

עיתון SOUNDS פתח את הביקורת במילים : "או, קווין.. למה לא דאגת לציין גם הפעם שהתקליט נטול סינטיסייזרים ?..."