כאשר אדם מעוניין לפתוח עסק ולהיות הבעלים שלו - יש לו הרבה מאד מה לעשות מעבר למכירה של שירותים או מוצרים. יתרה מכך - יש הרבה עבודה הכנה שעליו לבצע עוד בטרם ייצא עם העסק לאור ויציע שירותים לקהל הרחב. אחד מהנושאים החשובים ביותר בעבודת הכנה זו הוא קביעת המיתוג של העסק, כלומר בחירה של שם לעסק, לוגו וסלוגן - מה שיקבע את המראה החזותי ויספק ללקוחות את השפה העיצובית של מה שמקושר באופן ישיר לעסק ולבעליו. המטרה והכוונה צריכות להיות כאלה שבעזרת מיתוג חיצוני נכון - כל מי שייתקל בשלט או בכל אלמנט חזותי אחר - יוכל בעצמו מיד לקשר אותם לעסק וכך לזכור אותו תמיד.
המושג נראות הוא מושג חשוב ושגור כיום בעולם העסקים. הכוונה היא איך נתפס העסק בעיני הלקוחות או אפילו בעיניהם של העוברים והשבים שנתקלים באמצעי שילוט ופרסום ובחינה מעמיקה האם אלמנטים אלה גורמים להם להתעניין במוצרים או בשירותים, ליצור קשר עם בעל העסק או מי מהעובדים ובסופו של דבר - לבצע רכישה. גם השלט עצמו צריך לגרום להם לחוש שהם צריכים את המוצר או השירות, שהם לפחות צריכים לברר פרטים במה מדובר וזו החשיבות של פתרונות שילוט לעסקים המותאמים בדיוק לצרכים של העסק.
אילו אמצעי שילוט למשרדים אפשר לבחור?
כאמור - כל אמצעי שילוט חייב להיות מותאם אישית לעסק, למטרות שלו, להשקפת העולם של המנהלים או המייסדים שלו וכמובן לשירותים או המוצרים שהוא מציע לקהל הלקוחות והלקוחות הפוטנציאליים. להלן כמה דוגמאות לסוגים שונים של שלטים שעשויים להתאים לצרכים שונים:
- אביזרי שילוט פנים - במידה ומדובר על עסק הממוקם בבניין משרדים - חשוב ליצור מערך שילוט שיכוון את המתעניינים בדיוק למקום הנכון, ולהקפיד על כך שהשלטים יהיו בולטים וקלים למציאה וקריאה.
- שילוט מואר - גם בחושך או בלילה עשויים להסתובב בקרבת העסק אנשים וחשוב ליצור חשיפה גם להם. כאשר בוחרים את המיקומים האסטרטגיים המתאימים ביותר - אמצעי השילוט המוארים יכולים להביא לידי כך שלקוחות רבים ייצרו קשר עם בית העסק.
- שילוט מותאם לסביבה - שלטי מתכת מתאימים לסביבה עסקית מסוימת ושלטים מסוג אחר יתאימו לסביבה שונה. חשוב להבין בדיוק איזה סוג יהיה הנכון והמתאים ביותר.
- מינון נכון של אמצעי שילוט - אנשים אוהבים שמכוונים אותם ועוזרים להם, אך מינון גבוה מדי של אמצעי שילוט עלול לבלבל אותם ולגרום להם דווקא את ההיפך - לא לרצות להגיע לבית העסק. על ידי מינון נכון אפשר למנוע זאת.
- מלל ותוכן על גבי השלט - כאשר מסרים עסקיים ושיווקיים יופיעו על גבי השלט - מי שיחפש את המקום יידע בדיוק לקראת מה הוא הולך ולא תהיינה לו שום הפתעות בדרך.
- שילוט בולט בין שלטים של עסקים אחרים - הנושא של בידול ומיתוג הוא נושא בפני עצמו, אך מה שחשוב בו הוא לוודא שבין אוזר המלא בשלטים המכוונים לעבר בתי עסק או משרדים שונים - שלט אחד של הלקוח חייב להיות בולט ולמשוך את העיניים של הלקוחות על מנת שיהיה קל יותר לפנות לכיוון שלו.
החשיבות של בחירת אמצעי שילוט נכונים
מערך שילוט מושקע שנבחר בתבונה ובקפידה יהיה זה שבזכותו לקוחות יגיעו או לא יגיעו לבית העסק. הגדלת מעגל הלקוחות ומכאן הגדלת ההכנסות של בית העסק תלויה בהצלחת השילוט לכוון את הלקוחות להגיע ובגרימת התחושה לצורך שיש להם במוצר או השירות.
צילום: pixabay.com