אם בעבר התמקדו משרדי הפרסום בשילוט חוצות או ביצירת סרטוני פרסומת לטלוויזיה, הרי שכיום משרד פרסום ממוקד הצלחות חייב להקדיש תשומת לב רבה לשיווק דיגיטלי – כלומר פעולות שונות באפיקים השונים של האינטרנט – שכן קמפיין שפועל רק במדיה הישנה פשוט לא יצליח ואותו משרד פרסום לא יוכל לספק ללקוחותיו את התועלת המצופה.

הגידול המתמשך בנתח השוק של השיווק באינטרנט

מדי שנה מפרסם איגוד השיווק הישראלי נתונים מעודכנים לגבי עולם הפרסום בארץ. בפרט כוללת הסקירה השנתית את האופן שבו מחולקת "עוגת הפרסום" – כלומר כמה תקציבים מוקדשים לכל אחד מאפיקי הפעילות השונים (טלוויזיה, דיגיטל, עיתונות מודפסת, רדיו, שילוט חוצות, קולנוע). אם עוברים על הפרסומים לאורך השנים, מגלים שב-2003 נתח השוק של השיווק בדיגיטל מתוך כל ההשקעה בפרסום בישראל היה 2%, ב-2013 הוא כבר הגיע ל-18%, ב-2015 עמד נתח השוק הנ"ל על 26% וגם ב-2016 נמשכה מגמת העלייה – 30% מסך התקציבים של הפרסום בארץ הוקדשו לשיווק דרך האינטרנט, ובסכומים אבסולוטיים הנתון הוא 1.176 מיליארד ₪.

לשם פרספקטיבה, ועל-מנת להבין מדוע משרד פרסום ממוקד הצלחות חייב להתמחות בשיווק דיגיטלי, לפרסום ברדיו מוקדשים רק 7% מסך התקציבים, פלח השוק של שילוט החוצות דומה, פרסום בקולנוע הפך שולי לגמרי (עם אחוז אחד בלבד), וגם העיתונות המודפסת, שב-2005 עדיין משכה אליה מחצית מסך ההשקעות בפרסום, ממשיכה לאבד גובה וב-2016 עמד חלקה בעוגת הפרסום על 18% בלבד – שינוי דרמטי ללא ספק.

עוד חשוב להדגיש כי ב-2017 פוצל ערוץ 2 ל"קשת" ול"רשת", ובהתאם הרייטינג בכל ערוץ בנפרד עומד להיות נמוך יותר – עוד סיבה טובה לכל משרד פרסום להקדיש יותר תשומת לב לשיווק הדיגיטלי.

האפיקים השונים של השיווק בדיגיטל

משרד פרסום ממוקד הצלחות מחויב לא רק בהתמקצעות הולכת וגוברת בתחום הדיגיטל, אלא גם לחלוקה נכונה של המשאבים בין האפיקים השונים שמספקת רשת האינטרנט: קידום אורגני של האתר (כלומר פעולות שנועדו להבטיח שהאתר של העסק ידורג במקומות גבוהים בתוצאות חיפושים רלוונטיים), קידום ממומן (הן בגוגל והן בפייסבוק), יצירת סרטונים עם שאיפה לוויראליות (הן עבור יוטיוב והן לצורך פרסום בפייסבוק) ובאנרים פרסומיים, ועוד פעולה של משרד פרסום עם מחלקת דיגיטל איכותית היא הפצת תכנים בעלי ערך מוסף שימתגו את העסק כמוביל בתחומו.

איך יוצר משרד פרסום שילוב מושלם בין האונליין לאופליין?

משרד פרסום שמצליח לשלב היטב את השיווק אונליין עם השיווק אופליין הוא זה שמספק את התוצאות הטובות ביותר ללקוחותיו. כך למשל שילוט על תחנות אוטובוסים שמפנה לאתר מסוים או למשחק אינטרנטי עשוי להוות קמפיין אפקטיבי מאוד, וכולנו גם מכירים את הפרסומות שמסתיימות בצמד המילים המנצח "חפשו בגוגל" – ולשם כך חשוב כמובן שאותו משרד פרסום ממוקד הצלחות ידאג שבתוצאות החיפוש יופיעו התוצאות הרצויות מבחינת בעלי העסק.