אחת מתביעות הביטוח הכי נפוצות שיש, היא תביעת נזיקין. היא נפוצה מאחר והיא מתבטאת בצורות שונות ולא בצורה אחת ספציפית. אנחנו יכולים למצוא תביעות נזיקין לרכוש, גוף, תביעות נזיקין על אובדן הכנסות עתידיות ועוד. בכל אחת מהתביעות אזי שהנתבעת היא חברת הביטוח, בין אם מדובר בחברה אצלה יש לנו פוליסה או חברת הביטוח של האדם או הגוף אשר גרם לנו נזק.
השאלה המהותית שעומדת בבסיס תביעת נזיקין היא, כיצד מגדירים את הנזק ואיך אנחנו יכולים לקבוע שאכן נגרם נזק. הדוגמא הבולטת היא בתחום של רשלנות רפואית למשל. התביעות שמוגשות כנגד רופאים, אחיות או מרכזים רפואיים על רשלנות, הן בעצם תביעות נזיקין על כך שהטיפול שלהם גרם למטופלים נזק.
העניין הוא, שבשביל להוכיח שאכן נגרם נזק במקרים כאלה, צריך לעבור מסכת הוכחות. ראשית, יש להוכיח שאכן נגרם נזק ויש לו השפעה מסוימת על המטופל, שנית, צריך להוכיח שהנזק נגרם במתכוון או לפחות באופן כזה שהרופא ביצע טיפול רשלני.
כמובן שבמקרים אחרים, למשל גרימת נזק לרכוש, המבחנים הם אחרים. יש להוכיח שנגרם נזק ויש להוכיח שהנזק נגרם על ידי גורם שמצוין בפוליסה, בין אם גורם אנושי או גורם אחר, ויש להוכיח שנגרם נזק שלא באשמת המובטח. חברת הביטוח תרצה לעשות בשביל להוכיח שהיא לא צריכה לשלם את הפיצוי שדורש המבוטח ולכן היא מבקשת להציב מבחנים שכאלה.
כיצד עובדים על תביעת נזיקין
על מנת להצליח לקבל את הפיצויים הנדרשים, יש לעבוד עם עורך דין נזיקין צמוד שמתמחה בתביעות נזיקין ומכיר את עולם הביטוחים היטב. כמו כן, יש להשתמש בכל המסמכים הקיימים בשביל שיהיה ניתן להוכיח את המצב המקורי ואת הנזק שנגרם.
חשוב לומר עוד, שבמקרים רבים, כמו למשל נזק לרכוש, יש להסביר כיצד אנחנו מתמחרים אותו. לשם כך יש לעבוד עם מומחים בתחום, בין אם אלה שמאים או גורמים אחרים שיכולים לספק לנו תג מחיר לנזק שנגרם, מחיר אותו נדרוש מחברת הביטוח בהתאם לפוליסה שברשותנו. מכאן יתחיל הדיאלוג בין הצדדים עד שתתקבל החלטה מוסכמת.