צ'טבוט – הרובוט שעובד בשבילך ועונה לפניות בפייסבוק, הוא כלי מעולה לאיסוף פרטי מתעניינים בעסק שלכם (לידים), ולוודא ששום שקל פוטנציאלי לא "נופל על הרצפה".

אבל – כמו כל מערכת אוטומטית, גם הרובוט דורש כמה כללי עבודה בסיסיים, ותפיסות יסוד יעילות, על מנת שהעבודה איתו תתבצע על הצד הטוב ביותר.

במאמר זה נסקור את הכללים הבסיסיים לעבודה עם הבוט.

מה חשוב לדעת על צ'טבוטים ואיפה בעלי עסקים נופלים?

1.    לא לנסות לשכנע שהבוט שלכם הוא בנאדם! כבר בתחילת השיחה הכריזו: אני בוט ואני כאן על מנת לתת מענה מהיר ומדוייק. השלב הבא יכול להיות שיחה מכירה, הפנייה למשפך שיווקי או כל פעולת קידום לקראת רכישה.

2.    אל תשכחו לבנות תסריט שיחה על פי שיטה ומודל ברור. כל מרכיב של תסריט שיחת מכירה צריך להיות בשיחת מכירה עם הבוט, בהתאמה כמובן לרוח הבוט, וחשוב להוסיף אלמנט של "פינוק" בסוף – מתנה חינמית למי שהשאיר פרטים על מנת לתת לעסק שלכם ערך מוסף בעיני הלידים. גם הפניה לתכנים שלכם משאיר את הליד אצלכם "בבית" ולא מפנה אותו להמשך שיטוט אצל קולגות.

3.    צ'טבוט אינו משמש ללקיחת הודעות (כמו מוקד הודעות או צ'אט באתר). בוט הוא שער הכניסה לעסק שלכם, ובדיוק כמו איש שירות לקוחות עליו לשדר את ערכי העסק, שפת העסק ומסרים שאותם אתם מעוניינים שיפגשו בכל ממשק מכירה עם העסק שלכם – כי בוט הוא ממשק מכירה!

4.    אף בוט לא נולד מושלם! וכמו כל תהליך אוטומציה – הוא דורש עבודה, שיפור ואופטימיזציה. תמיד יהיו נקודות שבהם התהליך אינו חלק וידרוש תיקונים. ההבדל עם הבוטים, ניתן איתם לבדוק בדיוק וגם בדיעבד היכן נתקעה השיחה, ולכן שיפוץ תסריט השיחה ומהלכה הוא קל בהרבה.

5.    צ'טבוטים ומסנג'ר הם מושלמים לאופן בו אנו מתקשרים עם העולם גם בחיים הפרטיים. הם מהירים, הם מסקרנים והם סופר חדשניים – זה פשוט כיף! גם לכם כבעלי עסק וגם ללקוחות שלכם – שרגילים לתקשר בהודעות מיידיות, קצרות ומהירות עם החברים, המשפחה ובעלי עסקים אחרים. תחשבו איפה אתם מתקשרים עם האנשים שחשובים לכם - בוואטסאפ או במייל? אז למה זה שונה בעסק?

6.    בקרוב בוואטסאפ? יש מצב טוב, נראה לכם שצוקרברג יאתר מקור שעובד טוב ופשוט ידלג עליו בבית השני שלו? גם לפי המסרים מוואטסאפ – נראה שלשם הדברים הולכים.

7.    תקפצו על עגלת הבוטים כבר עכשיו, עוד שנה שנתיים לכל עסק יהיה בוט, אחוזי הפתיחה ירדו אבל היום זה ערוץ שקט יחסית ושווה לנצל אותו ולהציע דרכו הצעות. שווה לפתח את רשימת התפוצה במסנג'ר ולהרוויח כבר את היתרונות בשלב מוקדם. יש לזכור – התוכן הוא תמיד המלך ולכן הערך שתתנו בסופו של דבר יקבע את מידת היענות הקהל שלכם.

8.    קללת האחד: לעולם אל תבנו על ערוץ שיווק אחד בלבד. האימייל לא מת, וגם לא אתרי האינטרנט, ולכן הבוט הוא כלי שיווק נוסף בתוך שפע ערוצי השיווק שפרושים בפנינו היום. לא לוותר על ערוצי השיווק האחרים כאשר פונים לבניית הבוט – אלא להשתמש בו נכון בתוך המשפך השיווקי הנוכחי.

רוצים לקרוא איך שני לקוחות שלנו, בוגרי קורס טודו בוט, יישמו את העקרונות האלה בהצלחה יתרה ובנו ערוץ שיווקי שמזרים להם מאות לידים בחודש? לחצו כאן וקראו את הסיפור המלא: https://goo.gl/kgExnT

צילום אילוסטרציה: Depositphotos