תוכן איכותי, ובמיוחד בעולם הדיגיטלי, מניב לכל עסק בכל תחום תועלת עצומה. כתיבה שיווקית חכמה מייצרת תכנים איכותיים, ולכן כדאי להשקיע בשכירת שירותיהם של אנשי מקצוע שזוהי מיומנותם, או להתמחות בכך בעצמכם.

קודם מטרה, אחר כך מילים

כתיבת טקסטים שיווקיים מונחית ע"י מטרה מסוימת. המטרה יכולה להיות לשכנע את הקורא/ת להתקשר אל העסק כדי לקבל מידע נוסף על שירות חדש, לגרום לאדם לרכוש מוצר כזה או אחר, להוביל את הגולש להשאיר פרטים על-מנת שהעסק יוכל לצרף אותו למאגר מידע של לקוחות פוטנציאליים, למתג את העסק כאיכותי (כלומר לאו דווקא לגרום לגולשים לבצע פעולה ספציפית, אלא פשוט להרשים אותם) וגם לצבור נקודות זכות בגוגל היא מטרה לגיטימית וראויה.

רק לאחר שהמטרה ברורה, באות המילים, כשבאופן טבעי כתיבה שיווקית אפקטיבית היא כזו שכל מילה וכל משפט בטקסט מכוונים אל המטרה שנקבעה ולא מתפזרים סתם כך במרחב הדיגיטלי.

משכנעת אבל לא מתחננת, לוחצת אבל לא תוקפנית

כשהמטרה של הכתיבה השיווקית היא להניע את הגולשים לפעולה חשוב מאוד למצוא את המינונים המדויקים: לשכנע מבלי להיתפש כמתחננים, לשבח (את העסק וגם את הגולשים שיזהו את האיכות של העסק ויבצעו את הפעולה המבוקשת) מבלי להיתפש כיהירים, ללחוץ מבלי להפוך לאגרסיביים יתר על המידה.

רק פריטה מדויקת על מיתרי הרגש והמחשבה של הגולשים, כך שהם אפילו כמעט ולא ירגישו את הפריטה, תניע אותם לפעולה הרצויה מבחינתנו. איך עושים את זה? לומדים להכיר אותם. מה חסר להם? מה הם רוצים? ממה הם חוששים? איך העסק יכול לשפר את חייהם? מהן ההתנגדויות שלהם לביצוע הפעולה הרצויה? מה ירכך כל התנגדות ויעזור לקוראים לדלג בקלילות מעל המכשולים שהם מציבים לעצמם בדרך לפתרון המצוקות שלהם בעזרת העסק? – כך שבסופו של דבר כתיבה שיווקית היא לא רק היכולת לצרף מילים למשפטים ומשפטים לפסקאות ופסקאות לתוכן אלא גם התעמקות בחיי הזולת ונפש האדם.

עברית מושלמת, אפס שגיאות הקלדה

כתיבת טקסט שיווקי חייבת להיות מושקעת לא רק מבחינת התוכן אלא גם מבחינת הסגנון והנראות שלו. עברית מושלמת (לאו דווקא שפה גבוהה, את הניסוח יש להתאים לקהל היעד של התוכן, אבל טעויות בעברית עלולות להקטין משמעותית את היכולת של הטקסט לבצע את המוטל עליו) ואפס שגיאות הקלדה (תמיד כדאי להעביר טקסטים תחת כמה זוגות עיניים, לטובת הגהה אפקטיבית) הם תנאים הכרחיים.

כתיבה שיווקית – לפרגן ולא לפגוע

כלל חשוב נוסף לגבי כתיבה שיווקית הוא להתמקד ביתרונות שלכם ובחוזקות שלכם, ולא במינוסים של המתחרים שלכם. כדאי אפילו לפרגן גם להם, במידה כמובן, ובמיוחד אם בתחום שלכם פועלים עסקים מוכרים. טקסט מפרגן גם לאחרים, ושלאחר מכן מבהיר מדוע בכל זאת העסק שלכם מספק פתרון אופטימלי לצרכי הקוראים, נתפש כאמין יותר ועל כן יש סיכוי טוב יותר שישכנע את הגולשים לחבור אליכם.

פשוט אבל לא פשטני

כתיבה למטרות שיווק לא יכולה להיות מורכבת יתר על המידה או מסובכת להבנה. גם כשמדובר על טקסטים אחרים, כולל עבודות דוקטורט, כדאי כמובן שהם יהיו בהירים ובנויים כך שיהיה קל לקלוט את הרעיונות והמסרים שמופיעים בהם – אבל כשעל הפרק טקסט שיווקי זו כבר חובה. תוכן שמחייב את הקוראים לחזור עליו שוב ושוב כדי להבין אותו יגרום להם פשוט לעבור הלאה. מצד שני, כתיבה שיווקית אפקטיבית היא אף פעם לא פשטנית ורדודה - כתיבה בגובה העיניים, מתוך מחשבה על הקוראים ועל כך שהם מצד אחד אינטליגנטיים ויש לכבד אותם ומצד שני מוצפים בגירויים ועל כן יש להקל עליהם להבין מה אתם רוצים מהם ולמה כדאי להם לבצע את הפעולה הרצויה מבחינתכם, היא הכתיבה השיווקית המשכנעת ביותר.