צריך לדעת מה לחפש באינטרנט

החיפוש דרך האינטרנט אחר מעצבת פנים, יכול לעזור לנו בשביל למצוא את אשת המקצוע הנכונה עבורנו, שתדע לעצב בסגנון המועדף עלינו ושתוביל את תהליך העבודה על מנת שנוכל גם ליהנות מעיצוב מותאם לצרכים שלנו, גם לתנאי השטח של המבנה, וכל זה בלוח זמנים קפדני תוך עמידה מלאה בתוכנית התקציב שלנו.

לפני שאנחנו נכנסים לעובי הקורה, כיצד אנחנו מחפשים מעצבת פנים בשיטוט ברשת האינטרנט. אנחנו נסביר שתי נקודות שונות.

הראשונה, למה דווקא באינטרנט? התשובה לכך היא פשוטה. אין היום כלי יותר נוח ופשוט אשר יכול לספק לנו מידע על אנשי מקצוע ובפרט על כל מה שקשור למעצבי פנים. רק ברשת, בין אם זה ב אתרי חדשות או נישה ובין אם זה ברשתות חברתיות, אנחנו נוכל לקבל מידע מלא ומגוון על בעלי מקצוע מתחומים שונים, נוכל להשוות ביניהם וכן נוכל לקבל המלצות וחוות דעת של קהל מגוון.

הנקודה השנייה אליה אנחנו צריכים להתייחס היא, מהיכן אנחנו נקבל את המידע. יש הבדל בין אם אנחנו מקבלים אותו מאתרי התדמית של מעצבי פנים באופן ישיר לבין פרופילים מקצועיים מאתרי אינדקס של בעלי מקצוע, מדריכים ואתרים שיכולים לספק לנו מידע אינפורמטיבי על מעצבי פנים ובכלל על אנשי מקצוע. אתרי תדמית יכילו את המידע המקיף אודות המעצבת, ניסיון המקצועי שלה, לרוב יכלול תיק עבודות, יבליט את סגנון העיצובי שלה.  

כיצד לבחור בחוכמה מעצבת פנים דרך האינטרנט

יש לא מעט אנשים אשר חוששים לבצע את הבחירה דרך אתרי אינטרנט. לטענתם, מאחר ולא קיימת תקשורת ישירה, זה מעורר אי נוחות, שלא נדבר על חשש לגבי אמינות המידע שאנחנו מקבלים. יחד עם זאת, זה לא מדויק, כי אנחנו יכולים בהחלט לבצע את התהליך הראשוני באינטרנט ומשם לעבור לפגישות פנים אל פנים, לצורך התרשמות בטרם אנחנו מקבלים החלטה.

סגנון עיצוב הוא, לרוב, הפרמטר הראשון איתו נסנן את המעצבות פנים, מתוך שלל התוצאות שנקבל. קיימים סגנונות עיצוב רבים ושונים, כמו למשל: עיצוב פנים בסגנון מודרני, יוקרתי, כפרי ועוד. וכמו-כן, סוג המבנה או החלל המיועד לעיצוב, יהווה פרמטר שני לסינון הבחירה, בין אם מדובר בדירה קטנה או גדולה, בית פרטי, קומת משרדים או לובי של בניין.

אם חשובה לנו הזמינות הפיזית של המעצבת, נעשה חיפוש לוקאלי – מקומי. נחפש באינטרנט מידע, המלצות וביקורות באמצעות ציון איזור, כמו למשל: מעצבת פנים במרכז, או בתל אביב, כך נוכל להתמקד במעצבות הקרובות אלינו גיאוגרפית.

מה שברור הוא, אם אנחנו רוצים לקבל החלטה מושכלת, אנחנו חייבים לקבוע לעצמנו כללים מסוימים. אנחנו חייבים לקבוע מה חשוב לנו יותר, מה בדיוק יכול לעזור לנו, על מה אנחנו מסתכלים ועל מה בוחרים לא להסתכל. למשל, יש כאלה שמעדיפים לא להתייחס לביקורות שגולשים אחרים כותבים על מעצבות פנים, והסיבה היא פשוטה, כל אחד יכול לכתוב את דעתו ברשת ולא בהכרח המידע יהיה אמין ומדויק. לכן עדיף להתייחס לפרטים היבשים, ולקבל את ההתרשמות הראשונה משם, ואת ההתרשמות השנייה מפגישה פנים אל פנים.

חשוב מאוד שבתהליך הבחירה נתייחס גם לתמונות גלריה ולפרויקטים של המעצבת, בהנחה שהם קיימים באתר. כך נוכל להתרשם באמת מאופי, סגנון ואיכות עבודתה.

צילום: רחלי יעיש