שגעון הקניות של נובמבר מגיע לשיאו בבלאק פריידי. מדובר ביום שישי של השבוע הרביעי של נובמבר בכל שנה שמסמן את פתיחת עונת המכירות בעולם הנוצרי לקראת חג המולד והשנה החדשה. כבר לא מעט שנים שהאינטרנט צמצם את העולם לכפר אחד קטן וכך יכולים גם צרכנים בסין או ישראל להנות ממבצעים וקניות ברשת. אז איך תוכלו להכין את החנות הוירטואלית שלכם לחגיגת הקניות העולמית?

הקמת חנות ברשת

אם אתם משווקים או מוכרים כמעט כל דבר, החל מצעצועים ועד בגדים ועדיין לא חשבתם על הקמת חנות וירטואלית אתם מפסידים פלח שוק עצום שרק הולך וגדל. הקמת חנות ברשת היא לא שגעון של חובבי טכנולוגיה אלא שירות חובה כלפי הצרכנים שלכם וגם אמצעי נוסף עבורכם להגדלת המכירות והרווחים.

כמעט מדי שנה נקבע במהלך הבלאק פריידי שיא קניות עולמי וגם אם קהל היעד שלכם הוא הציבור הישראלי בלבד והחנות הוירטואלית כולה בעברית כדאי לדעת – בשנה שעברה רכשו הישראלים מוצרים ב-19 מיליון ש"ח במהלך חגיגת הקניות הזו.

הכנת החנות הוירטואלית לבלאק פריידי

הדבר הראשון שכדאי לעשות באתרכם הוא להציג באנר או מודעה ברורה (שאינה מפריעה לגלישה) שאתם מתכוונים לקחת חלק בבלאק פריידי ולרוכשים באתר יצפו הנחות משמעותיות. תנו למי שגולש וקונה באתר שלכם לדעת גם מספר שבועות לפני כי יהיה כדאי לו לחזור אליכם.

יום לפני המועד המיוחל שיקלו לבצע שינוי בעמוד הבית או להתקין עיצוב זמני לרגל הבלאק פריידי. תנו לגולשים להנות מאווירה חדשנית ולדעת שהם הגיעו למקום הנכון.

שימו לב למועד בלוח השנה בו מתקיימת חגיגת הקניות הזו. הציעו מבצעים והנחות למוצרים רלוונטיים לתקופה ומתגו אותם בהתאם. אם אתם בתחום ההלבשה הציגו מגפיים, צעיפים, מעילים וביגוד חורף נוסף. אם אתם משווקים צעצועים הציעו לגולשים מתנה נהדרת בהנחה משמעותית שיקנו לילדים לחג החנוכה המתקרב.

רכזו את כל המוצרים שאתם מציעים בהנחה משמעותית בעמוד ספציפי באתר, ודאגו כי הגולש יוכל להגיע אליו בקלות מעמוד הבית של האתר.

נצלו את נפח הגלישה הרב יותר באתר בשל ההנחות על מנת להציע ללקוחות עוד שורת הטבות כמו הצטרפות למועדון לקוחות, הרשמה לעדכונים או אף כפל מבצעים – למשל מי שרוכש 3 פריטים ממוצרי הבלאק פריידי מקבל את הרביעי חינם.

לבסוף, ודאו כי תהליך הרכיש עצמו מהיר ונוח. הקפידו כי הממשק נוח וברור לגולש, שניתן לראות בקלות את מחיר המוצר, נתונים עליו או מה הוא מכיל. שימו לב כי דף התשלום והסליקה קל לשימוש, לא דורש מהלקוח פרטים לא רלוונטיים ועובד היטב. עוד הקפידו על כך שניתן יהיה לשלם במספר אמצעים (אשראי, פייפאל) ושישנה אפשרות לרכישה טלפונית או לכל הפחות דרך ליצירת קשר.

צילום: Pixabay