למה להשקיע בכיסאות אורתופדיים?
עובדים שצריכים לבצע משימות או מטלות בישיבה – צריכים לשבת פרקי זמן ארוכים ברציפות, ברוב המקרים בסמיכות לשולחן ותוך כדי שהם עובדים עם המחשב או משוחחים בטלפון. כאשר כל הפעולות האלה מבוצעות בעת ובעונה אחת – יכול להיווצר לחץ או עומס רב על שרירי הגוף השונים – מה שיהיה כרוך בכאבים או בתחושת חוסר נוחות. כיסאות אורתופדיים שנבחרו בקפידה יכולים להקל באופן משמעותי על עומס זה בזכות דרך הייצור הייחודית שלהם והתכונות המיוחדות שלהם. להלן כמה מהן:
- מושב רך וגמיש שמתאים את עצמו לתנוחת הישיבה של מי שיושב עליו.
- משענת גמישה העשויה מרשת וניתנת לכיוון של גבו של מי שיושב על הכיסא.
- משענות ידיים המכוונות לגובה הידיים וזוויות המרפקים של העובד.
- הכיסא ניתן לשינוי הגובה שלו על מנת שיתאים הן לגובהו של העובד והן לגובה השולחן הממוקם בסמוך לו.
מעבר לתכונות של הכיסא עצמו – בארגונים וחברות רבים הבינו והפנימו שחשוב מאד ללמד את העובדים איך עליהם לשבת בצורה נכונה ובטוחה ולכן הדרכות בנושא ארגונומיה החלו להיכלל בתכניות ההדרכה של כל מקום עבודה. כאשר העובד בעצמו מבין את החשיבות של שימוש נכון בכיסא האורתופדי שלו – הוא יכול לוודא בעצמו שהוא יושב בצורה נכונה ובריאה וכך יכול לחסוך מעצמו לא מעט כאב או חוסר נוחות. הוא גם יודע שבריאותו ושלומו חשובים למנהלים שלו והוא יכול לפנות אליהם במידה ויש לו בעיה עם הכיסא או הריהוט המשרדי שלו.
איך בוחרים כיסא אורתופדי למשרד?
חשוב מאד לדעת שלא רק עבור משרדים חשוב לקנות כיסאות משרדיים, מפני שהם יכולים להתאים לכל מי שיש לו מחשב בבית ועושה בו שימוש ממושך. ראשית, מומלץ לבחור בכיסאות שיוצרו על ידי חברת יצרן מוכרת ומובילה בתחום של ריהוט משרדי. הדגש צריך להיות על התאמה אישית מושלמת ומקיפה של כל תכונות הכיסא – גובה מתכוונן, התאמת המושב, משענת גמישה וכל תכונה אחרת שיכולה להיות שונה בין אדם לאדם. על הכיסא לנוע במרחב בקלות על מנת שהעובד יהיה זמין ונייד להגיע ממקום למקום ללא צורך לקום.
התאמה של פריטי ריהוט נוספים
אמנם העובד יושב במשך כל זמן העבודה על הכיסא, אבל התאמה רק של הכיסא לא תהיה מספיקה לצרכים והמטרות הקשורים בשמירה על הבריאות שלו. חשוב מאד שתהיה התאמה מושלמת גם לשולחן או עמדת העבודה, למרחק שבו ממוקם הטלפון או מונחים המקלדת והעכבר. במידת הצורך מומלץ לצייד את העובד במשענת להניח עליה את הרגליים – מה שגם יסייע בהפיכת הישיבה לנוחה הרבה יותר. שילוב של תכונות אלה עם התכונות של הכיסא עצמו – יספקו לעובד עמדת עבודה לא פחות ממושלמת שתהיה גם נוחה ויעילה.
מה עם המנהלים בחברה?
כיום אפשר להשיג כיסאות אורתופדיים שמתאימים לכל עובד. אם בעבר היה צורך להתפשר על כיסאות לא אפקטיביים או לרכוש כאלה שאינם נוחים לשימוש – הרי שכיום אפשר להשיג כיסאות אורתופדיים שיתאימו גם לחדרי ישיבות, לעמדת המזכירות או הקבלה, לחדרי המתנה ואפילו לחדריהם של המנהלים הבכירים. כאשר שמים דגש על ההתאמה האישית לכל עובד ועובד – אין ספק שכל אחד יישב בנוחות וירגיש חשוב ומוערך על כך שלא לוקחים כמובן מאליו את עצם היותו חלק ממקום עבודה בלבד.
רווחת העובד בעדיפות הראשונה
כאשר מנהלי המשרד או החברה משקיעים את המחשבה, תשומת הלב והכסף ברכישת כיסאות אורתופדיים עבור העובדים שלהם – נוצר מעגל של תחושות חיוביות, מפני שהעובדים שמחים להיות ולהרגיש מוערכים. הם יודעים שיש מי שדואג להם ושהם חשובים לו ובתמורה הם עובדים בצורה יעילה וטובה ככל האפשר. מכאן שהשקעה בעובדים סופה להפוך להשקעה במקום העבודה – מה שיביא שביעות רצון גם מצב המנהלים הבכירים וגם מצד העובדים הזוטרים.