ביום חמישי האחרון התקיים בבניין העירייה דיון מיוחד אותו זימן ראש העיר, חיים ביבס, בנושא הליך הנחיתות בשמי מודיעין מכבים רעות. בדיון השתתפו חברי המועצה דן ליכטמן וברוך בוחניק, היועצת המשפטית של העירייה דנה חפץ טוכלר, המשנה למנכ"ל העירייה גיא עידו ומהנדס העירייה, צחי כץ. סמנכ"ל הבטיחות ברשות שדות התעופה (רש"ת) אודי בר עוז, מנהל אגף תשתיות תעופתיות, ברשות תעופה אזרחית (רת"א) מוטי שמואלי  ונציגים נוספים מרש"ת ורת"א.

בדיון, דרשו נציגי העירייה לקבל הסבר על השינוי בהליך הנחיתה מעל מודיעין, שהתרחש בשבועות האחרונים.  תבנית התפעול של נתב"ג באשר לנחיתות קובעת ככלל כי על פי הוראות התמ"א יש עדיפות לנחיתה על מסלול 12 (המסלול הצפוני - מכיוון אזור כוכב יאיר והסביבה) ואחר כך, בשעות העומס, יש אפשרות לנחות גם על מסלול 21 (המסלול המערבי – מכיוון תל אביב והסביבה) כאשר בהתאם להחלטת ראש רת"א הנחיתה על מסלול 30 (המסלול המזרחי המשפיע על העיר מודיעין מכבים רעות) תהיה בעדיפות שלישית ואחרונה. 

בדיון הציגו נציגי רת"א ורש"ת את הליך הנחיתה החדש שייכנס לתוקף עם סיום העבודות להכשרת מסלולי הנחיתה בנתב"ג, ככל הנראה ב - 8 לחודש נובמבר הקרוב. לדבריהם, הליך הנחיתה צפוי להשתנות כך שמסלול הנחיתה יעקוף את שטח העיר מדרום וממזרח ויתחיל את הליך הנחיתה מצפון למודיעין מכבים רעות, מעל הישוב לפיד. מהלך זה אמור להקל ולהפחית את עוצמת רעש המטוסים. בנוסף, על פי הנחיות מנהל רת"א שעות הנחיתה על מסלול 30 יהיו בין השעות 23:00 ל-01:00 ובין השעה 05:00 ל- 07:00.

כמו כן נקבע כי בשעות אלה יתקיים סיור מיוחד של נציגי העירייה עם הגופים המקצועיים על מנת לצפות מקרוב בהליכי הנחיתה בשמי מודיעין מכבים רעות איך וכיצד הוא משפיע על איכות חיי התושבים.

בישיבת המועצה, שנערכה ביום ראשון, הציג ביבס בפני חברי המועצה את עיקרי הדיון וחבר המועצה, איתן מנור, קברניט בחברת אל על, הסביר לחברי המועצה על מסלולי הנחיתות ותפעול השדה מנקודת הראייה שלו כטייס. ביבס הציע לחכות עד ל-8 בנובמבר ולבדוק האם רש"ת ורת"א יעמדו בהבטחות שלהם, אך באם לא יהיה שיפור, תשקול העירייה לעתור לבג"צ בנושא.

צילום אילוסטרציה : depositphotos.com