מאת: ענבל בן ברית כהן * צילומי מסך: התוכנית "הכל כלול"

אתמול בתוכנית "הכל כלול" המשודרת בערוץ 10, נחשף סיפור יוצא דופן הקשור ברשת רמי לוי שיווק השקמה בעיר, ואחת הנשים שקנו בו ומצאו טעם לפגם בהתנהלות הרשת. אלומה נתנאל, אמא "טריה", רכשה בסניף שמרכז עינב (ישפרו) מחית פירות לתינוקות, כזו שהיתה במבצע, וגילתה שהיא מוצר פג תוקף.

על מנת להזהיר הורים נוספים ולמען ביטחונם הבריאותי של תינוקות נוספים, בחרה נתנאל לפרסם פוסט אזהרה בפייסבוק וכך כתבה: "הורים שימו לב ותזהרו...רמי לוי סניף מודיעין יצא במבצע ל מזון תינוקות  4 ב- 10 לרסק תפוחים של beloved, שווה! גם אנחנו קנינו.. ישבתי להאכיל את הילד.. ראיתי פרצוף חמוץ, טעמתי גם וישר ירקתי. חמוץ!! מקולקל!! תוקף המוצר פג לפני כמעט חצי שנה ב-10.6.16

האמת.. שווה להעיף פגי תוקף 4 ב-10... בציניות כמובן. הילד הספיק לעכל את הקצת שאכל ושלשל. חזרנו אחרי שבוע, בסניף היו עוד פגי תוקף שלא נמכרו עדיין.. אז אם קניתם אנא בדקו את התוקף. פרסמתי היום כי חשבתי שמדובר ביחידים, אבל מסתבר שלא. פנינו לשירות הלקוחות שבוע שעבר לא קיבלנו מענה והיום בסניף סגן המנהל אמר: סליחה"

הפוסט שזכה לעשרות תגובות ומאות לייקים ושיתופים, גרם ככל הנראה לחוסר נוחות בלשון המעטה לשירות הלקוחות של הסניף, ואלו יצרו קשר טלפוני עם נתנאל והציעו לה 50 שקלים בתמורה להסרת הפוסט. נתנאל סירבה לשתף פעולה והנציגה, המשיכה וניסתה לפתות אותה בסכום של 100 שקלים וגם לזאת סירבה נתנאל.

נציגת שירות הלקוחות לא התייאשה ופנתה לבן זוגה של נתנאל, לו הציעה 200 שקלים בתמורה למחיקת הפוסט, משגם הוא סירב, ניסתה נציגת השירות הטלפוני לשים את כל האחריות למזון פג התוקף על כתפי ההורים ואמרה במפורש בהקלטה שאף היא הושמעה בתוכנית כי: "דיברתי עם אלומה, עשינו חושבים מחדש והחלטנו לתת לכם 200 שקלים".

בן הזוג השיב: "כשאני קונה אוכל לתינוק אני לא מסתכל על פג תוקף כי אני יודע שאחרי פרשת רמדיה שהייתה, הדברים האלו הם וטו בארץ".

הנציגה בתגובה לדבריו הוסיפה ואמרה: "אל תגיד לי, אני סומך עליכם. שום דבר לא הייתי מכניסה לסל שלי לפני שאני בודקת מיליון פעם את התוקף שלו, בטח ובטח לפני שאני מאכילה את התינוק שלי. טעויות תקרנה תמיד, איפה שיש בני אדם עובדים יקרו טעויות. איפה אתם כהורים? אתם לא מסתכלים על מה אתם מותנים לילד שלכם? אני מציעה לכם 200 שקלים. תרצה, תקבל. על זה אומרים טייק איט אור ליב איט".

בן הזוג סיים את השיחה ב"תודה רבה, אבל לא". נתנאל מספרת: "סירבנו וביקשנו שיוציאו הודעה לציבור על מוצרים אלו, בכדי שעוד תינוקות לא יסבלו, נענינו בשלילה. מעבר לזה ננזפנו על ידי מנהלת שירות הלקוחות שלא בדקנו תוקף. את הפוסט העליתי כי היה לי חשוב להזהיר הורים נוספים, לא חיפשתי כל פיצוי כספי וכסף בכלל לא היה המטרה".

מ"רמי לוי שיווק השקמה" נמסר בתגובה לתוכנית "הכל כלול": "הלקוחה צודקת. מבדיקה של המקרה נמצא כי היו רק ארבע יחידות שאינן בתוקף מתוך 24 יחידות שהיו על המדף. יש הוראה חד משמעית של רמי לוי לבדוק תוקף של מוצרים לפני הוספת חדשים. אנו מתנצלים על המקרה, לחברה אין אינטרס למכור פג תוקף מכיוון שיש הסכם עם היצרן על החזרת סחורה פגומה ופג תוקף".