תוכן מקודם
חגי הדרי ממודיעין החליט בגיל 44 על שינוי חד בקריירה והוא נהנה מכל רגע. לאחרונה הקים את חגי שגר ושכח ומבטיח שהמוצר שלכם יגיע ליעדו בצורה היעילה, האחראית והטובה ביותר, כאילו היה שלו. "בעיני שירות איכותי הוא מעל הכל" הוא אומר וכנראה שהוא צודק, כי בסופו של דבר שירות, הוא הדבר החשוב ביותר בקיום העסק.
חגי הדרי, 44, הוא ביוטכנולוג במקצועו, בעל וותק של 25 שנים בניהול ומכירות לציוד מעבדות כימיה עבור מפעלי תעשיה. הדבר האחרון שאפשר היה לתאר הוא שהעסק הפרטי שיפתח יהיה בתחום ההובלה אבל זה בדיוק מה שהוא החליט לעשות. בצעד יוצא דופן הוא נוטש קריירה מבטיחה, עושה חישוב מסלול מחדש ומקים את חגי שגר ושכח, עסק קטן להובלה שהסלוגן שלו: I'm not just better, I'm different!
ואכן, כשפוגשים את חגי מבינים בדיוק על מה מדובר. איש נעים, אינטליגנטי ובעל תודעת שירות גבוהה במיוחד, שאוהב את העבודה שלו ועושה אותה על הצד הטוב ביותר. הוא מעניק שירות הן לגופים גדולים ומובילים והן ללקוחות פרטיים ויודע שהמוצר שהוא מוביל יגיע ליעדו בדרך המושלמת ביותר, בדיוק כפי שהיה נוהג עם רכושו הפרטי.
איך מחליטים לעזוב קריירה ולהפוך למוביל בדרכים?
"בא לי בגיל 44 לעבוד לבד ולעשות משהו שאני אוהב, ליהנות מהזמן שלי, משעות עבודה שאני קובע לעצמי ואני באמת נהנה מכל רגע", אומר חגי. "אני אוהב את הנסיעות ברחבי הארץ, את המגע עם האנשים ואת התפקיד שלי. בנוסף, במשך שנים עבדתי מול חברות הפצה וראיתי אין ספור טעויות שנעשות עם לקוחות והחלטתי שאצלי זה לא יקרה, שהלקוחות יקבלו שירות שכולו 100% ולא יצטרכו להתעסק עם הלוגיסטיקה של המשלוח, אלא באמת, יפקידו אותו בידי וידעו שהוא בדרך הנכונה".
מה אתה מוביל למשל?
"אני עובד גם עם גופים מובילים, עסקים קטנים וגם עם לקוחות פרטיים ומעניק שירות בכל מה שקשור לתובלה או שילוח של מוצרים. לדוגמא, שירות לנגרים שצריכים העברה של חומרים ממקום למקום, עם בתי עסק ורשתות, עם משתלות, משרדים ועוד. בקרב הלקוחות הפרטיים אני נותן מענה להובלה של כל מוצר או רהיט שלא נכנסים לרכב פרטי וצריכים להגיע ליעד, כגון שתילים גדולים או עצים מהמשתלה, קני במבוק ארוכים, העברת דירות לסטודנטים וכדומה והכל תוך מענה מהיר, זמין ויעיל".
חגי נהנה גם מהסיפורים שמאחורי ההובלה, אלה שמניעים את הצורך של הלקוח ושמח להיות זה שנבחר לעשות את השירות עבורם. "באחד המקרים למשל פנתה אלי תושבת העיר וסיפרה שהוריה, המתגוררים בצפון, רוצים להחליף את המזנון שלהם. מאחר והיא לא רצתה לוותר על הזיכרונות שלה מהרהיט הוותיק, היא חיפשה דרך להביא אותו לביתה. לי יש את האמצעים לבצע גם הובלות קטנות כך שיכולתי לתת לה מענה מתאים הן לדרישות הזמן והן לערך הרגשי של המוצר ולהביא אותו אליה בצורה המושלמת ביותר. מבחינתי אני מתייחס לזה כאילו היה הרהיט של הוריי ושמחתי שהיא בחרה בי לבצע את ההובלה. זה מרגש".
במה אתה שונה ממובילים אחרים?
"זה נכון שהובלה היא לכאורה עניין פשוט שכמעט כל אחד יכול לבצע אבל השאלה היא מה הערך המוסף ללקוח? כשאדם צריך ממני משהו, הוא יקבל אותו גם בזמינות מרבית, גם באיכות ההובלה, גם באמינות ואחריות גבוהה וגם במחיר הוגן מפני שבעיני, השירות ללקוח הוא מעל לכל".
תן דוגמא למחויבות שלך לשירות
"היה מקרה לא מזמן שהובלתי ללקוחה הביתה עץ פיקוס מהמשתלה. קבענו שעה וכשהגעתי למקום היא עדיין לא היתה בבית מפני שהתעכבה בדרכה מהעבודה. שוחחנו בטלפון והיא הרגישה לא נעים ואמרתי לה שהכל בסדר, כולנו בני אדם ואני מחכה לה. ואכן, לא עזבתי את המקום אלא חיכיתי בסבלנות עד שהגיעה כי מבחינתי המחויבות שלי היא להביא את המוצר ללקוח בדרך הכי טובה שיש ולכן אין סיכוי שאעזוב את המקום.
חגי, שצבר ניסיון רב בתחום שירות הלקוחות במסגרת התפקידים שביצע, מבין את צרכי הלקוח ואחד היעדים שהציב לעצמו הוא להיות תמיד זה שמבצע את העבודה במו ידיו בעסק. מסיבה זו הוא גם אינו מוכן להכניס שירות הודעות בטלפון שלו והוא תמיד יהיה שם להעניק מענה אנושי ואישי לכל פניה ולכל בקשה. על השאלה אם יהיה מוכן להעסיק עוד עובדים הוא עונה די מהר בשלילה ואומר בחיוך "אני פרפקציוניסט שנותן 100 אחוז מעצמי וסומך רק על עצמי".
ובכל זאת, יש תכניות לגדול בעתיד?
"בעיני, המרכיב האנושי הוא הדבר החשוב ביותר בעסק כך שגם אם יהיו מחשבות בעתיד לגדול ולהתפתח, אני מסוג האנשים שיהיו תמיד בעסק, כדי לפקח על איכות העבודה ועל השירות שאני נותן ללקוח", אומר חגי. "אפשר לגדול אבל לעשות זאת בצורה נכונה ולתת את העבודה הכי טובה שאפשר, תוך חשיבה שירותית ואסטרטגיה מוכוונת לשירות. אין לי כוונה ליצור מאגר לקוחות ענק ועצום, זה לא מעניין אותי, אני רוצה ליצור מעגל לקוחות מרוצים! זה מה שמעניין אותי וחשוב לי, לתת לאנשים חוויית שירות טובה כי לא הגודל קובע אלא האיכות. אין לי יומרות, אני עובד לבד מתוך בחירה וטוב לי במקום שאני נמצא בו".
מאיפה הגיעה תודעת השירות האיתנה הזו?
"השירות ללקוח זה חלק בלתי נפרד מעבודתי ותמיד זה הקו שהוביל אותי, בכל תפקיד ובכל מקום בו עבדתי. אספר על חוויה מיוחדת שהעניקה לי הארה מאוד חשובה בנושא. במשך המון שנים עבדתי עבור חברת לודוויג שניידר בגרמניה. ב-1998 או 1997 נסעתי לפרנקפורט לפגישה ובעל העסק, שהקים את המפעל, הגיע לאסוף אותי משדה התעופה. באחד מהמשפטים בשיחתנו אמרתי לו את המשפט I have a customer… ואז הוא מיד עצר אותי ושאל "מה?" ושוב אמרתי את המילים והוא שוב שאל ""מה"? ואז הוא הסביר ואמר לי: "אתה לא בעל השליטה ולא בעל החברה, אתה איש מכירות שרוצה למכור, וכמו שיש סיכוי שיבוא מישהו שיקנה ממך כך יש סיכוי שהוא יקנה ממישהו אחר, אז הלקוח הוא לא שלך". והוא צדק לגמרי, זה משפט שתפס אותי למשך הרבה שנים ועד היום, שום דבר בעיני אינו מובן מאליו ואני מקפיד לומר יש לקוח שאני מטפל בו. אגב תודעת שירות, לאותו בעל מפעל מגרמניה, שבינתיים כבר אינו בחיים וביתו מנהלת את החברה, היה שולחן מאסיבי באורך של כ-4 מטרים שהיה מסודר למופת, ועליו היו מונחים כל הפקסים שהגיעו עם ההזמנות. האיש היה יושב ומתקשר לכל לקוח באופן אישי ואומר "תודה שהזמנתם אצלי" וזה דבר שהוא עשה כבר לפני 20 שנים! זה מדהים וראוי להערצה ועד היום הדברים האלה מלווים אותי ועובדה, יש לקוחות שמעוניינים לעבוד איתי ואני מקווה שזה גם ימשיך".
מה אתה מאחל לעצמך?
"אני רוצה להמשיך לעבוד וליהנות מהעבודה שלי, להמשיך ולשרת אנשים ולעשות עבורם את העבודה על הצד הטוב ביותר. חשוב לי שאנשים יתנו הזדמנות לעסק חדש, שיכירו את השירות וישתמשו בו. אני אמנם חדש כעצמאי אבל יש לי ניסיון רב שנים והמון וותק בתחום ולתת שירות אני יודע מצוין וזה דבר שמאוד חשוב. אני רוצה שיפנו אלי, יתייעצו איתי, יקבלו הצעת מחיר ולא יהססו לפנות אלי בכל שאלה. זו עבודה עברית שמכבדת את בעליה ואני גאה בה מאוד".