מאת: מודיעינט

הקיבוצניק שהחל את דרכו בשירותי מוסך לטרקטורים ורכבי שטח, הקים את אחד ממרכזי השירות האמינים והמקצועיים ביותר באזור, וממשיך לפתח, לייעל ולמקסם את השירות לרכב עבור אלפי לקוחותיו. "תחום הרכב לא עוצר לרגע" מספר גיל ניב, "נדרשות השקעות גדולות בציוד ובידע של הצוות כדי לתת מענה לטכנולוגיה המתקדמת בעולם הרכב".

-גיל, מה החזון שלך בעולם הטיפול ברכב?

"זה מתחיל בשירות מעולה ללקוח. חשוב לי שכל מה שהלקוח רוצה וצריך הוא יוכל לקבל במקום אחד, עם מינימום מאמץ מצידו ומקסימום ערך. זה ממשיך ברמה מקצועית גבוהה, תוך דיבור אמין בגובה העיניים עם הלקוח. צריך להבין, רכב הוא כלי בעל צרכים שמחייבים תחזוקה וטיפול שוטפים, לכן בחרתי להקים מרכז שירות מקיף לרכב, אשר נותן שירותים מא' ועד ת' לרכבים תחת חוקים ותקנות משרד התחבורה. אצלנו במרכז אנחנו מעניקים שירותי מכונאות רכב, הכוללים תיקונים וטיפולים לכל סוגי הרכב, שירות חשמל רכב ודיאגנוסטיקה ממוחשבת, המעניק מענה מקצועי לרכבים המתקדמים, לרבות התקנת מערכות בטיחות מתקדמות, מיזוג, התקנת מצלמות וחיישני רברס, שירותי פחחות וצבע, כולל ליווי מקצועי תהליך התביעה מול חברות הביטוח וצד ג', לכל חברות הביטוח גם אם הן לא בהסדר. שירות מיוחד לרכבי שטח ו-4X4 הכולל שירותי מוסך, הגבהות, מיגונים, שדרוגים, ווי גרירה וכן ליווי בכל הקשור לקבלת האישורים הנדרשים למשרד הרישוי ועוד".

- צרכי הרכב מקבלים מענה מלא – מה לגבי צרכי הלקוחות?

מי שמחזיק רכב יודע שטיפול ותחזוקה בו מצריכים לא מעט זמן וכסף. חלק בלתי נפרד מהשירות שלנו הוא לחסוך ללקוח זמן יקר. אחד השירותים המובילים אצלנו הוא שירות טסט אישי עד הבית, שמאפשר ללקוח להוריד את הדאגה הזו מראשו וליבו ולתת לנו לעשות עבורו הכל. הלקוחות שלנו נהנים, בתשלום סביר ושווה לכל כיס, מחיסכון אדיר בזמן יקר, בעצבים ובטרחה. הנהגים שלנו מגיעים לבית הלקוח, לוקחים את הרכב לטסט ולטיפולים במידת הצורך, ומחזירים אליו את הרכב לאחר כל התהליך עד לפתח הבית".

רכבי שטח דורשים טיפול שונה מרכב רגיל?

"בהחלט. דבר ראשון, מסביר גיל, חשוב מאוד ברכבי שטח לבצע תחזוקה שוטפת לפני טיול ואחרי טיול. שנית, בגלל העומסים והמאמצים שיש על רכב השטח, נדרשת תשומת לב גבוהה יותר לכל שינוי ולכן חשוב לדעת מה לבדוק, להבין לעומק האם יש עיוותים ברכב, במרכב, בסרנים, בגלגלים או כל דבר אחר שנראה לא תקין ולא שגרתי, וזה בעיקר אם הרכב עבר שדרוג. כל שינוי של מתלים, הגבהות, ברקסים או פילטר אויר דורש תשומת לב מיוחדת".

"נהגי שטח נהנים לשדרג את הרכב וזה נפלא וכייף אבל לפעמים הם שוכחים שהם מצפים מהרכב לעשות משהו שהיצרן לא תכנן שיעשה, אם במקומות הנהיגה ואם בצורת הנהיגה. לכן, על אחת כמה וכמה, חשוב לבוא לבדיקה מסודרת ברכבי השטח לפני הטיול ולאחריו, כדי לשמור על תקינותו לאורך זמן. בנוסף, כמי שמכיר את התחום לעומק, אני מייעץ הרבה לנהגים. רכבי שטח זו תורה שלמה וצריך לדעת איך להתאים את הרכב לסוגי הטיולים, לסוג השטח, לאופי הנהג ולצורת הנהיגה שלו, האם הוא נהג שלוקח סיכונים, ואיזה? או שהוא נהג שטח של שבת? זה נפלא למגן ולשדרג ואני נהנה לראות אנשים שנהנים מהתחביב הזה שמשדרג את חוויית הנהיגה, אבל אסור לשכוח שקודם כל מדובר בבטיחות".

- אתה רוכב שטח בעצמך?

"בהחלט, זה תחביב ואהבה גדולה, הג'יפים הם אצלי בדם. בעיני אי אפשר להיכנס לתחום הזה מבלי לאהוב אותו. עוד מהימים של הטרקטורים בקיבוץ ולאחר מכן דרך רכבי הצבא, מאז ומתמיד הייתי מחובר לרכב ולשטח וכך גם המשפחה שלי, אפשר לומר שהילדים שלי גדלו בג'יפ, אנחנו כל הזמן בשטח. זו גם הסיבה שהיה לי חשוב שתהיה לי מחלקת רכבי שטח במרכז השירות".

רגע, אז מה ההבדל בין מרכז שירות למוסך מורשה?

"מרכז השירות שלנו נותן מענה מלא לכל צרכי הרכב החל ממכונאות ועד פחחות ושטח וגם לרכבי שטח ו-4X4 וזה אחד היתרונות הגדולים – כל השירותים בבית אחד ברמה מקצועית ושירותית גבוהה. מרכז השירות מוגדר כמומחה מזה שנתיים. אנחנו מתמקדים ומתמחים ביצרניות יפניות וקוריאניות ברמת יבואן (יונדאי, קיה, טויוטה, ניסאן, מיצובישי, סוזוקי, מאזדה). הסיבה שבגללה בחרנו להפוך למרכז שירות מומחה היא בגלל ההתפתחות וההתקדמות הטכנולוגית בשוק הרכב, דבר שדורש מענה מקצועי מתאים ורמה גבוהה של איכות ושירות. אנחנו מתמחים בטכנולוגיה מורכבת, לומדים לעומק ומשקיעים רבות בהכרת הרכבים, כדי לטפל בהם בדרך הטובה ביותר".

- תוכל להרחיב על תחום הדיאגנוסטיקה לרכב?

"תחום הרכב עבר שינויים וכיום יש יותר ויותר מכוניות חדשניות על הכביש, החל משנת ייצור 2014-2015 ותחום הדיאגנוסטיקה הממוחשבת נותן מענה לרכבים מתקדמים אלו. ברגע שהמחשוב והטכנולוגיה קפצו מדרגה ונכנסו יותר רכבים חשמליים והיברידיים, נוצר צורך ממשי במענה מקצועי לטכנולוגיה ומבחינתי זה היה ברור שזה חלק מהשירות ללקוחות שלנו. לכן, השקענו רבות בציוד, בידע, השתלמויות והסמכות וכיום יש לנו מחלקה שמתמחה בזה. תחום הרכב לא עוצר לרגע וחייבים לצעוד איתו קדימה".

- זה אומר גם השקעה בעובדים מתמחים?

"כמובן, צוות עובדים מקצועיים לכל התחומים. היום כבר אי אפשר לקרוא לעובד מכונאי, כמו שהיה נהוג, זה טכנאי לכל דבר, טכנאי רכב – הוא נדרש לידע רחב בחשמל, באלקטרוניקה, בטכנולוגיה חדשנית ועוד הרבה דברים אחרים. לכן, אני מקפיד שגם עובדים, שכל חייהם עבדו כמכונאים, יתקדמו, ילמדו, יתפתחו ואני משקיע בהסמכות והשתלמויות כדי שהם לא ישארו מאחור. מעבר למצבת העובדים המקצועיים הרחבה, יש לנו עוד עשרה עובדי שירות שבעיני הם לא פחות מתומכי לחימה, שהמוסך לא יכול בלעדיהם, ואלו הם המזכירות, מחסנאים, נהגים, הנהלת חשבונות ולוגיסטיקה".

מה לגבי הסדר מול חברות הביטוח בשירותי פחחות וצבע?

"מרכז השירות שלנו הוא מוסך הסדר של מספר חברות ביטוח. השירותים הייחודיים שלנו כוללים טיפול מקצועי ברכב, החל מתיקון פחחות וצבע מקצועי ואיכותי השומר על ערך הרכב ועד ניהול מלא של תהליך התביעה מול חברת הביטוח ללא תשלום מצד הלקוח. מעבר לכך, אנחנו מעניקים ללקוחות שירות אישי, לרבות סיוע בניהול התביעה מול חברת הביטוח, קבלת רכב חלופי, שירות הסעות וניוד, ליווי ויעוץ אישי ואחריות של 3 שנים על כל תיקוני הפחחות והצבע. מבחינתנו הלקוח הוא במרכז ואנו עושים הכל על מנת לתת לו את השירות הטוב ביותר, מכל הבחינות".

ומה אתם מציעים למי שמגיע אליכם מחברת ביטוח לא כחלק מהסדר?

" אנחנו יודעים לתת מענה מלא לצרכי כל מבוטח, הכולל צוות מקצועי, שירות תיקונים איכותי ומקצועי, השוואה לתנאי חברות הביטוח, אחריות של 3 שנים לתיקונים, רכב חלופי ובעיקר - שירות אישי ומקצועי ללקוח ופה ההבדל העיקרי".

אילו טיפולים מומלץ לעשות בקביעות?

"אויר בגלגלים למשל, חובה לבדוק אחת לשבוע! במיוחד בקיץ. כיום כ-50% מהרכבים על הכביש הם חדישים ויש בהם מערכות טכנולוגיות מתקדמות שבודקות לחצי אויר ומתריעות על כל צורך בטיפול. עם זאת, חשוב לשים לב להתרעות. יתכן מצב שבו נורית החיווי מסמנת כי יש בעיה במידת האוויר בצמיגים, הנהג מצידו ממלא אויר וממשיך לדרכו וחשוב שהכל בסדר, אך הנורית לא נכבית. במקרה כזה יש לבדוק לעומק מפני שיתכן שיש בעיה בלחץ האוויר וכל עוד היא לא טופלה, מערכת המחשוב ברכב ממשיכה להתייחס לזה כתקלה. הבעיה היא שהמערכות הטכנולוגיות נשענות על המידע הזה ואם חלילה יהיה מצב של תקלת בטיחות, הרכב לא יוכל להתריע ולסייע במקרה הצורך. לכן חשוב לטפל בבעיה בצורה נכונה ואם לא יודעים מהי, לגשת ולבדוק במוסך".

אפשר כמה טיפים בנושא תחזוקה וטיפול ברכב?

"בוודאי. חשוב לנו לתת ערך גבוה ללקוח גם ברמת הטיפולים והתיקונים כשהוא מגיע אלינו למרכז השירות, אבל לא פחות חשוב – לצייד אותו בכלים להיכרות טובה יותר עם הרכב שלו ביומיום. לכן השקענו בסרטוני הסבר והדרכה ללקוחותינו שמכסים נושאים חשובים בשגרת היומיום וטיפים שנועדו לסייע ללקוחותינו, אפשר למצוא אותם בערוץ היו טיוב שלנו, ובעמוד הפייסבוק של מרכז השירות גיל ניב, בו אנחנו מעדכנים תכנים בשוטף.

הבעיה היא שכתוצאה מחוסר זמן, רוב האנשים לא מקפידים על תחזוקה שוטפת לרכב, לא מחליפים שמן על בסיס קבוע ולא מבצעים בדיקות תקינות שוטפות. למעשה, אם היתה תקלה קטנה, היא נמשכת ומתפתחת ואז כשהלקוח כבר מגיע למוסך, סביר להניח שזהו מצב שבו התקלה כבר חמורה יותר ועולה יותר לתקן אותה. יש מעט מאוד אנשים שהם פדנטיים ומגיעים למוסך לטיפולים שוטפים וחבל שכך. אני תמיד ממליץ להיות קשובים, לתפוס את המקרה לפני שמגיעה תקלה משמעותית ואת זה עושים על-ידי שגרת תחזוקה שוטפת וקבועה".

מה לסיכום?

"אנשים צריכים להפנים שתחזוקה מונעת, למרות שאינה זולה, תהיה חד משמעית זולה יותר מתיקון. לא מעט אנשים חוסכים את התחזוקה השוטפת והם גם מסכנים את עצמם בנסיעה ברכב לא בטיחותי וגם ובסופו של דבר מגיעים לתיקוני שבר. אני אומר שהדבר הכי חשוב שיכולים לעשות זה להקפיד על טיפול מונע, כדי לשמור על בטיחות הנוסעים ותקינות הרכב.

אנחנו נותנים טיפים ללקוחותינו בשוטף, דרך ערוצי המדיה החברתית בפייסבוק, דרך סרטוני העשרה וגם דרך ניוזלטר חודשי – מי שרוצה להרשם יכול ומוזמן באתר של מרכז השירות.


"אצלנו במרכז השירות אנחנו רואים את הטיפול ברכב כמכלול של התמחויות ובראשו השירות המקצועי ללקוח עצמו. זה לא רק מוסך אלא מרכז מקצועי שנותן שירות מלא בכל תחומי הרכב, החל מתיקונים, צבע ופחחות, ועד למכונאות מורכבת ודיאגנוסטיקה ואף מחלקת שטח ו-4X4 והכל באופן מקצועי, באחריות ובאמינות גבוהה".


לפרטים נוספים - מרכז שירות גיל ניב