תוכן מקודם

צחי מנע, נשוי+(2) לעו"ד עדי בן דוד מנע ובעל תואר במנהל עסקים וחשבונאות, הוא האיש העומד מאחוריי מנע ראיית חשבון. את תחילת דרכו החל בעבודה ברשות המיסים. לאחר עבודתו ברשות המיסים עבר לאחד ממשרדי ראיית החשבון בינלאומי מהגדולים בעולם שם עבד מספר שנים וצבר ידע וניסיון רב תחומי. לאחר שצבר ידע וניסיון החליט להגשים את חלומו ופתח משרד אשר מעניק שירותים מקצועיים באופן מתקדם מאוד הן מבחינה טכנולוגית והן מבחינת היחס האישי. את משרדו, מנע ראיית חשבון, בחר להקים במודיעין עיר צעירה ומתפתחת.

מתי הבנת שזו הקריירה שתבחר?

עוד מילדות הייתה לי אהבה למספרים ולמתמטיקה. לאחר הצבא טסתי לארה"ב ובסיטואציה מסוימת, שכמובן כוללת חישובים, פנה אליי בן משפחה ואמר לי "צחי אתה חייב ללמוד מספרים, ראיית חשבון זה המקצוע בשבילך וזה מה שאתה, יש לך ראש פנומנאלי למספרים" ובנקודה הזאת החלטתי שזה המקצוע בשבילי, שם אני אביא לידי ביטוי ואצליח לתרגם יכולותיי לידי מעשה. אכן כבר בארה"ב התחלתי ללמוד ראיית חשבון ובהמשך, בשל לחץ מצד אבא שלי, שבתי לישראל והמשכתי את לימודיי כאן. 

למה דווקא במודיעין?

"התלבטתי רבות על מיקום המשרד, ולאחר מחקר של מספר חודשים ובחינת מספר מקומות, התקבלה ההחלטה למקם את המשרד במודיעין! לבחירה זו מספר סיבות: מאוד חשוב לי משרד נגיש וקרוב לבית הלקוחות, האוכלוסיה כאן צעירה ומתפתחת, העסקים כאן בצמיחה, והרבה עסקים חדשים נפתחים בעיר. לעסקים  חשובה הקרבה הפיזית למשרדי הרו"ח, רובם עסוקים בנושאים השוטפים של העסק ואין צורך להכביד עליהם עם נסיעות מחוץ לעיר בשביל חתימה על מסמך כזה או אחר או בשביל קבלת ייעוץ שוטף וכו'. בנוסף, מודיעין ידועה כעיר עם מספר רב של אנשי קבע ובהיותי רו"ח מורשה של משרד הביטחון, אני עובד עם מספר רב של גמלאים ואנשי קבע שפרשו מצה"ל. כל פורש מקבל ממשרד הביטחון אופציה להגיע אליי לקבלת ייעוץ והכוונה על המשך דרכו באזרחות. סיבה נוספת למיקום המשרד בעיר היא העובדה שכח האדם איכותי ומקצועי דבר שהוא לא מובן מאליו במקומות אחרים."

איך עובד העסק ?

כיום יש לנו כ- 20 עובדים, יועצי מס, מנהלי חשבונות ורואי חשבון. אנו מספקים שירותים במגוון רחב של תחומים. יש לנו מחלקה גדולה אשר מעניקה שירות לעסקים, מחלקת חשבונאות וביקורת, במסגרתה ניתן ליווי צמוד ללקוחות בשיטה ישירה, הלקוח יכול בכל זמן נתון להיכנס לנתונים ולראות את מצב העסק (תזרים מזומנים, חובות ספקים, בנקים וכו'), אנו מעניקים שירותים רבים לחברות ועוסקים מרגע ההקמה כולל הכנת תוכניות עסקית, ליווי בקבלת הלוואות ומענקים (הלוואות מדינה, מענקי המדען הראשי וכו') וכן עוד מגוון רחב של שירותים בתחום החשבונאות.מחלקה גדול הנוספת אשר קיימת במשרדנו הינה מחלקת הנהלת חשבונות וחשבו שכר במסגרתה אנו מעניקים שירותי הנהלת חשבונות שוטפת ושכר לחברות בכל רחבי הארץ ובחו"ל.  עוד מחלקה גדולה אשר קיימת במשרדנו המעניקה שירותים לשכירים בנושא מיסים, החזרי מס, ייעוץ מס, נדל"ן ופרישה-.imas.co.il  כל מי ששילם בשש שנים האחרונות מס כגון: שכיר במסגרת תלוש השכר, קבלת תשלומים מביטוח לאומי (דמי לידה, מילואים, פגיעה וכו'), כל מי שהחליף או עבד ביותר ממקום עבודה אחד, משקיעים בשוק ההון, מכירת נכס נדלני, הורים לילדים בעלי לקויות למידה וכו'- ייתכן כי מגיע לו החזר מס! מניסיוננו החזר מס ממוצע עומד על סך של 12,500 ₪. החלוקה הברורה למחלקות מאפשרת לנו לתת מענה מהיר לכל לקוח ולא משנה אם הוא שכיר, עוסק פטור/עוסק מורשה או חברה בע"מ. 

מה מאפיין את המשרד שלך?

"כשהקמתי את המשרד שאלתי את עצמי מה בעצם יבדל אותי ממשרדים אחרים? איפה הערך מוסף שלי? תוך זמן קצר הבנתי מהם המרכיבים של משרד מוביל בתחום ראיית החשבון והטמעתי אותם במשרד שלי: סדר, תקשורת בריאה, ישירה וטובה עם לקוחות וידע מקצועי רחב. אלו הנושאים ששמתי כנר לרגליי בהובלת המשרד. ישנם יתרונות נוספים ורבים ללקוחותינו, אחד הבולטים הינו היכרותי את רשויות המס על בוריה וזאת בזכות עבודתי במס הכנסה, אני מכיר את מערכת המיסים במדינה לפני ולפנים. אני יודע בדיוק לאן לפנות ומה לעשות בכל מצב, הלקוחות שלי לא יגיעו לאן שלקוחות אחרים הגיעו כאשר עבדתי במס הכנסה! אני יודע מה מחפשים ויודע איך למנוע זאת, הלקוחות שלי מראש לא ייכנסו לסיטואציה כזאת, וזה יתרון ענק. ברמה הטכנולוגית, אנו נמצאים בקדמת הטכנולוגיה, אין כמעט משרדים בארץ שנותנים ללקוח מידע נגיש און ליין וגישה ממחשבו האישי לכל נושא החל מתזרים מזומנים, בנקים, הוצאות הכנסות של העסק והכל בלוח בקרה אחד. הלקוח מחובר בכל רגע נתון ורואה את מצב העסק, הלקוח מקבל מאתנו כלים נוחים, מדויקים וקלים לתפעול. המערכת שולחת לנו התראות בזמן אמת במידה וישנה בעיה כלשהי בתיק של לקוח. לא קרה לנו מקרה שלקוח קיבל קנס כלשהו! אנו מחוברים לכל הרשויות: ביטוח לאומי, מס הכנסה, מע"מ ובנקים. כל מערכת התשלומים של הלקוחות לרשויות המס מתבצעות און ליין וללא צורך בהגעה פיזית למשרד, דבר שחוסך ללקוחות זמן יקר. בכדי לנהל תיק ללקוח יש צורך בזמינות ומיידיות, כל לקוח מקבל תמיכה ומענה מיידי. חלפו ימי ההמתנה המייגעים למזכירה ומענה קולי - אצלנו, הכל כאן ועכשיו! בנוסף, מחוץ לשעות הפעילות המקובלות, ישנם טלפונים למקרה חירום.

תן לנו מקרה חירום שהיה צורך בטיפול מיידי

"למשרדנו הגיע ניצול שואה עם שיעור נכות של מאה אחוזים שקיבל צו הוצאה לפועל ועיקולים לחשבון הבנק, לא מובן איך ברמה האישית עושים דבר כזה אך לצערי נתקלתי כבר במקרים חמורים כאלה ויותר, זה קורה ויכול לקרות לכל אחד. בזכות היכרות רבת שנים של מחלקת ההוצאה לפועל מבפנים, התחלתי להפעיל כל בורג אפשרי במערכת על מנת לפתור את הבעיה, דבר שחסך המון זמן ועוגמת נפש נוספת ללקוח, המשרד פעל באופן מהיר ומקצועי ותוך פחות משעתיים בוטלו כל הקנסות והעיקולים הוטלו על הלקוח".

 עסקים רבים נפתחים ונסגרים בעיר, תן לנו מספר טיפים להצלחת עסק?

"ראשית, לפני שפותחים עסק, עוד בשלב התכנון חובה לשבת עם איש מקצוע ובשום אופן לא לצאת לדרך בלי ייעוץ מקצועי. לכולם יש חלומות על העסק שהיו רוצים לראות ולפתוח. לעיתים אנשים פותחים עסק עם סכום כלשהו מפיצויים, פרישה, הלוואה וכו', הם רוצים לפתוח את העסק בדיוק כפי שחלמו אותו, מתחילים להשקיע ולא שמים לב איך הוא מתנהל, מה מצב ההוצאות, ההכנסות והתזרים שזה הדבר החשוב ביותר לעסק. רצים בצורה עיוורת בלי להתייעץ! זאת הסכנה הגדולה ביותר לעסק. עצרו רגע, התייעצו, תכננו את התזרים, את יעדי המכירות וההוצאות. תתייעצו עם כמה שיותר אנשי מקצוע לפני פתיחת העסק. עדיף להוציא סכום כספי כלשהו לפני פתיחת העסק, גם אם בסופו של דבר לא תפתחו זה עדיף מאשר לפתוח בלי תכנון מראש. ברגע שתפתחו עסק מתוכנן מראש, תדעו בדיוק לקראת מה אתם הולכים. כדי להצליח בעסק לא מספיק רק רעיון טוב, צריך לחשוב על הדרך ועל הכלים אפשר יאפשרו להביא רעיון זה לכדי מעשה.

מה מרגש אותך?

"מרגש אותי לראות אנשים צעירים ונלהבים שרוצים לפתוח עסק, הם מגיעים אלינו לקבלת יעוץ והכוונה פיננסית, מקבלים כלים ופועלים לפי תכנית עבודה מסודרת. לאחר מספר חודשים כאשר רואים את התוצאות וזה נותן סיפוק אדיר ".

מה מעצבן אותך?

"אנשים שנכשלים במקום שלא היה צריך להיכשל! כאשר עבדתי במס הכנסה ראיתי המון אנשים ועסקים שנכשלו בשל חוסר תכנון מראש, חוסר ידע ובשל ייעוץ לקויי. חשוב להבין שהשילוב בין החיים האישיים לבין החיים העסקיים לא ניתן להפרדה. החלטות עסקיות משפיעות באופן ישיר על הבית, על הילדים ועל הזוגיות, תכנון נכון יכול לחסוך הרבה כסף וכאב ראש, רו"ח טוב יכול לתת ללקוח תמונה ברורה על מצבו הפיננסי האישי והעסקי. לדוגמה: תכנון מס יעיל וטוב, מאפשר בסופו של דבר ללקוח לקבל החזר כספי לא מתוכנן או לשלם מס מופחת דבר שיאפשר לו בחיים האישיים לצאת לחו"ל, לקנות רכב, חוגים לילדים ועוד... בסופו של יום נשאר ללקוח סכום כסף שהוא לא ציפה לו. זה מאוד קריטי לבחור את הרו"ח הטוב ביותר לעסק שלך ולא משנה אם זו חברה בע"מ עוסק מורשה או פטור".

מה מצחיק אותך?

"הבנות שלי. בסופו של דבר אנו עובדים קשה מאוד, משפחה ובריאות חשובים יותר מכל".

תכנון לעתיד ?

"להיות אחד המשרדים המובילים והמקצועיים במתן שירותי ראיית חשבון".

משפט לחיים

"משפט שמלווה אותי לאורך זמן רב, מאת וולט דיסני:
If you can dream it, you can do it- אם אתה יכול לחלום את זה - אתה יכול לעשות את זה".

לפרטים נוספים וטלפונים לחצו כאן