"הטכנולוגיה מזנקת קדימה כל הזמן, אבל תחום אחד כמעט לא משתנה וזה הסוללות. רובנו לא מרוצים מחיי הסוללה ונאלצים להטעין אותן מספר פעמים ביום או לסחוב מטענים מגושמים" מספר אילון רוסמן, מנכ"ל חברת Tubex-NRG, אשר משרדיה ממוקמים במודיעין. "כך הדבר גם במכשירים אלקטרוניים ניידים דוגמת רחפנים, חיישנים IOT, ציוד רפואי נייד וכדומה, שהביצועים שלהם מושפעים מאד מהסוללות.הקפיצות הקצרות והמהירות בזרם החשמלי מהמכשיר לסוללה הורסות את הסוללה, מרוקנות אותה במהירות וגורמות לסכנת התחממות והתפוצצות, ולכן אנחנו נאלצים להחליף סוללה או מכשיר כל שנה, שנה וחצי."

החברה פיתחה את ה- BetteryX, מוצר זעיר שנפחו פחות מסמ"ק אחד, הבנוי מחומרים ננו-ביולוגיים, שבעצם משמש כ"שומר הראש" של הסוללה, ובזכות התכונות היחודיות שלו מאריך עד פי 10 את משך הפעולה של המכשיר, מונע התחממות ושומר על הסוללה. הטכנולוגיה של החברה מבוססת על 19 פטנטים שנרכשו בבלעדיות מאוניברסיטת תל אביב, ואשר פותחו ושופרו במשך כמה שנים כדי שיתאימו לשימוש מסחרי.

בהמשך מתכננים בחברה לבנות "ננו-בטריה" שתוכל גם להחליף סוללות קיימות במכשירים כגון רכבים חשמליים, מל"טים ועוד. רכב חשמלי יוכל לנסוע 1,000 ק"מ ללא טעינה, הסוללות ישקלו 30% פחות ויהיו  זולות ויעילות יותר.

מתי המוצר יהיה זמין?

רוסמן מציין כי "המוצר יהיה מוכן לשימוש מסחרי תוך כ- שנה. "יש לנו אב-טיפוס עובד ומוכח ואנו כבר במגעים עם חברות בינלאומיות בתחומים כמו מכשירים סלולריים, רחפנים, חיישני IOT ועוד. לאחרונה גם הצטרף אלינו יוסי וייס שהיה עד לאחרונה מנכ"ל התעשיה האווירית כיו"ר הדירקטוריון כדי להוביל את אסטרטגיית הצמיחה הבינלאומית במגוון יישומים".

החברה מצויה כעת בסבב גיוס של מספר מיליוני דולרים בכדי להמשיך ולפתח את המוצר והטכנולוגיה לכדי מסחור ופריצה מסחרית לשוק במגוון ישומים וסקטורים.