תוכן מקודם

טיפול ברכב ללא מנוע? האתגרים שונים

מוסך גיל, אשר מטפל ברכבי התושבים באזור כבר שלושה עשורים, החליט לאחרונה להתמחות בטיפולים של כלי רכב חשמליים. "בארץ יש כלי רכב חשמליים כבר כמה שנים. בעבר היו סדרות ניסיוניות וכלי רכב היברידיים אבל כלי רכב חשמליים בארץ יש רק מ- 2019 והרכב בו אנחנו מטפלים עכשיו, מסוג MG, הוא מדגם חשמלי. מרגש אותנו להתחיל לעשות שימוש בידע הייחודי שרכשנו ולטפל ברכב עם סוללת מתח גבוה המחייבת בדיקות שרלוונטיות רק למערכות חשמליות"

רואים את העתיד, משפרים את השירות

במוסך גיל מאמינים שבתוך 10 שנים יהיו הרבה יותר כלי רכב היברידיים וחשמליים על הכביש מכלי רכב רגילים, וכבר בעוד חמש שנים ניתן יהיה לפגוש בעשרות אלפים מהם בדרכים. לכן החליטו במוסך לשלוח להשתלמות מיוחדת לטיפול בכלי רכב אלו את כל עובדי המוסך. "אני מעוניין להמשיך ולתת שירות ללקוחות הוותיקים שלי שרוכשים דגמים חשמליים", מספר גיל ומוסיף, "ומאחר ורק בעלי תעודה והסמכה יכולים לטפל בכלי רכב אלו, הבנו שאנחנו חייבים להשתדרג ויפה שעה אחת קודם. כל מי שרוצה להתאים את עצמו לעתיד חייב להיות גמיש וללמוד את התחום".

"כל רכב חשמלי, בגלל המתח הגבוה, מחויב בעמדת עבודה מסודרת", מציין גיל, "הטיפול מחייב ביקורות מחשב, ניתוק של המתח הגבוה כדי שניתן יהיה להתקרב לרכב ועוד פרוטוקול עבודה מסודר, כי המתחים מגיעים ל- 600 וולט. אולם פרט להכנות, זמן הטיפול קצר יותר, אין כמעט חלקי חילוף ואין צורך לחכות להגעתם, וגם העלות נמוכה יותר ואמורה להסתכם בכמחצית מעלות טיפול זהה בכלי רכב שעובד על בנזין".

אורי, אשר רכש את ה-  MG החשמלי הראשון שירד לכבישי הארץ, נסע לפני כן ברכב סובארו ומקבל מענה מקצועי במרכז השירות גיל ניב כבר במשך שני עשורים לפני שהחליט לעבור לרכב חשמלי. "אין עלות של דלק ועלות החשמל מגיעה לכ- 20% בלבד מעלות הדלק. התאוצה מעולה ואין רעש. חוויה מיוחדת במינה", הוא אומר, וגיל מוסיף "ויעילות המנוע עומדת על 100% לעומת 30% ברכב רגיל".