תוכן מקודם

המשרדים של TOYBER ממוקמים בליגד סנטר מודיעין, לשם מגיעים כל בוקר בני הזוג שהתחתנו ממש לאחרונה (מזל טוב!) ומנהלים את העסק שהקימו יחד. יש להם לקוחות רבים מהארץ ומחו"ל, להם הם בונים קמפיינים, מפתחים מיתוג, בונים אסטרטגיה שיווקית ועוד. 

איך זה לנהל עסק כזוג?­
"באופן כללי - כיף גדול!", מספרים השניים,  "אין יותר כיף מלעבוד עם החבר הכי טוב שלך. יש לנו מטרה משותפת, העסק הוא הבייבי שלנו ואנחנו חיים את הדבר הזה ביחד. הרבה פעמים אנחנו מוצאים את עצמנו מדברים על עבודה גם בזמן הפנוי, אבל זה לא מרגיש לנו כמו עבודה, זה מרגיש כמו נושא משותף ומרגש, ותמיד יש משהו חדש ומעניין לדבר עליו. כמובן שלפעמים זה גם אתגר לעבוד עם בן הזוג. יש ויכוחים מקצועיים שלעיתים אנחנו לוקחים אותם איתנו הביתה, זה כמעט בלתי נמנע. אבל עם השנים מצאנו את הדרך להפריד בין האישי למקצועי והיום אנחנו יכולים לומר בפה מלא שזה לגמרי השיחוק של החיים שלנו".

just married! מזל טוב!

מדוע בחרתם דווקא בתחום הזה?
"לי כבר היה ברור מגיל מאוד צעיר שאני הולכת לעסוק בגרפיקה", אומרת קארין, "מאז ומתמיד התעסקתי בציור, איורים ועיצוב. למדתי פוטושופ בגיל 11 ומאז לא עזבתי את החלום הזה. מיכאל היה פחות מוכוון ורצה לבדוק כיוונים שונים".
"אני התחלתי את הדרך שלי לעצמאות דווקא באיביי", מספר מיכאל, "התחלתי להתעניין בנושא, חקרתי אותו ואחרי שאספתי מספיק מידע, התחלתי לסחור. זה היה נראה לי מעניין וראיתי בזה פוטנציאל. פה התאהבתי לראשונה בחופש של להיות הבוס של עצמי. גיליתי שיש לי משמעת עצמית גבוהה וכשאני חדור מטרה אני יכול להקדיש שעות רבות ללמידה ומחקר כדי לעשות את הדברים בצורה הכי טובה שאפשר. נהניתי לעבוד בתנאים שלי ובשעות שנוחות לי, ככה הכרתי את עולם הדיגיטל לראשונה, ולאט לאט הרחבתי את הידע שלי בכיוונים נוספים".

"הרבה זמן היינו בטוחים שנלך על המסלול היחיד שהכרנו, שהיה ברור לנו מאליו - מיכאל ילך ללימודי תואר בכלכלה, מנהל עסקים או משהו בסגנון, וקארין תלך לתואר עיצוב חזותי בשנקר, אבל ככל שחשבנו על זה, הבנו שהמסלול הזה לא מתאים לנו"

"הרגשתי בשל לעבודה", מוסיף מיכאל ומעיד על עצמו כי; "לא היה נראה לי נכון "להינעל" ארבע שנים על לימודים שאני לא יודע בוודאות אם הם מתאימים לי ואם אהנה במסלול החיים שהלימודים האלה יכתיבו לי. רציתי למצא את הדרך שלי לבד, ללמוד תוך כדי ריצה, עם אפשרות לשנות, להתחרט, ולנסות כיוונים שונים. אני לא אוהב שמגבילים אותי ואני צריך שהחיים שלי יהיו דינאמיים וניתנים לשינוי".

קארין ומיכאל התחילו בלימודים מקצועיים של שיווק ועיצוב גרפי ובסיומם מצא כל אחד מהם עבודה בתחום ובמקביל פתח גם עסק משלו. "עם הזמן גילינו שאנחנו יכולים להיעזר אחד בשני ושיש דרישות מהלקוחות שחופפות לשני התחומים שלנו, ושהם בעצם הולכים יד ביד, אז החלטנו לשלב כוחות ולהתרכז בעסק אחד משותף שבו ניתן את כל השירותים יחד".

 

איך עברה עליכם תקופת הקורונה?
"בגלל שאנחנו משרד דיגיטל, הצלחנו לשמור על פעילות ברמה יחסית גבוהה, הרי השוק הדיגיטלי פרח בתקופה הזו אפילו יותר מבשנים שקדמו לו. עסקים מסורתיים יותר פתאום מצאו את עצמם כשהם מוכרחים להציג חזית דיגיטלית. אפילו שכרנו משרד בעיצומו של המשבר וגייסנו לקוחות חדשים שהבינו את הכוח שמאחורי שוק הדיגיטל וכמה חשוב להשקיע בו ולרוץ קדימה עם הטכנולוגיה והקדמה ולא להישאר מאחור".


ספרו מקרה מעניין או מצחיק שקרה לכם בשנה האחרונה
"זה סיפור שנראה עצוב אבל הוא גם כל כך הזוי שלא נשאר לנו לעשות כלום חוץ מלצחוק", הם מספרים, "התחלנו לעבוד על פרויקט גדול וארוך טווח עם סטארט-אפ חדשני, ההתלהבות שלהם הייתה גדולה וגם שלנו כי הצלחה בקמפיין כזה יכולה להיות מאסיבית עבורנו. הסטארט-אפ בדיוק סיים לגייס את כל אנשי הצוות וההון הראשוני וכדי לחגוג את תחילת הפרוייקט ולגבש את כולם, היזם החליט לקחת את כל העובדים לטיול חגיגי באודסה. הטיול היה להיט מוצלח מאוד לפי כל הדיווחים ואנחנו התחלנו לעבוד על חומרים לפרזנטציה ראשוניתכשהם חזרו לארץ היזם דיבר איתנו ואמר שהוא ממש מצטער אבל הם חייבים לעצור את הפרוייקט. היינו בהלם. אבל כששאלנו למה, שום דבר לא הכין אותנו לתשובה שלו - הסתבר שהם בזבזו את כל ההון הראשוני על הטיול לאודסה, ולא נשאר כסף לפרויקט".


אחת ההתמחויות המרכזיות של טויבר היא שיטת המחקר, המחייבת מבחינתם, לפני כל המלצה לבעל עסק על דרך הפעולה. תהליך הבדיקה בטויבר אורך כשבוע שבועיים, תלוי בפרויקט ובאתר, ומטרתו להגיע בסופו של דבר להחלטות שלא יבזבזו ללקוח כסף. "אנחנו רוצים שהכסף של הלקוח יושקע במקום המתאים ביותר", הם אומרים.



מה ההבדל בין קידום עצמי ובין שכירת סוכנות קידום שתעשה זאת עבורך?
"אותו הדבר כמו לשאול מה ההבדל בין לקחת עורך דין לבין לייצג את עצמך בבית המשפט, או בין לקחת את האוטו למוסך לבין לנסות לתקן אותו לבד. יש דברים קטנים שאולי תוכלו לעשות לבד, אבל אם אתם רוצים לקחת את העסק צעד קדימה - תמיד כדאי להשקיע. אם תשכרו בעלי מקצוע שחיים ונושמים שיווק, שידעו איך למנף את העסק שלכם עם כל היתרונות שלו, שרואים את הדברים באור שונה מבעל העסק עצמו - זה כמעט תמיד ישתלם בסופו של דבר".

"נתקלנו בבעלי עסקים שהיו בטוחים שהם בדרך הנכונה ואחרי ישיבה או שתיים הבינו עד כמה הם בפיגור אחרי השוק וכמה עבודה יש להם כדי להגיע לתוצאות טובות בהרבה".

 עיצוב One Pager לחברת סטארט-אפ RevitalVision

השאלות הבוערות – איפה כדאי לשים תקציב? איזו פלטפורמה הכי חזקה היום לקידום?  היכן כדאי לפרסם?

"אלו השאלות הכי נפוצות ששואלים אותנו, אבל למעשה אי אפשר לענות עליהן בלי להבין קודם על מי מדובר, מכיוון שהתשובה תהיה שונה עבור עסקים שונים, והיא אף פעם לא חד משמעית. מה שאנחנו תמיד ממליצים זה להתחיל עם מחקר: להבין את היקף השוק, לבדוק מתחרים, לבדוק כמויות חיפושים בגוגל, ללמוד על קהל היעד ולהבין איפה הוא יושב ומה הוא צריך, להבין עלויות של כל פלטפורמה ובהתאם לכל הדברים האלו אפשר יהיה להסיק מסקנות ולמצוא את הכיוון המתאים".

"הדבר הכי חשוב הוא לנסות. להתחיל עם פלטפורמה אחת שאספתם הכי הרבה דאטה לגביה, לצאת לדרך ולהתחיל ללמוד מכל פעולה. ללמוד משבוע לשבוע ולהסיק מסקנות האם היא כדאית. אם לא, אפשר להתחיל לבחון פלטפורמות אחרות".

 

איך אתם רואים את עולם השיווק בעתיד? יכול להיות שהשוק כבר רווי מדי ועתיד להצטצמם, או שהוא רק יילך ויתרחב ואפיקי סושיאל חדשים ייפתחו?

"היינו אומרים שהעולם כרגע בצומת דרכים בכל מה שקשור לדיגיטל. הפלטפורמה הותיקה והמוכרת, פייסבוק, קיימת כרגע בעיקר על קהילתיות וקבוצות, ולא על אנשים עצמאיים כמו שהיה פעם. כל יום נכנסת לשוק אפליקציה חדשה עם סוגי תקשורת שונים. למשל 'קלאבהאוס', זו אפליקציה שמאפשרת לפתוח "חדר" לשיחות ודיונים עם אנשים אחרים בכל נושא שתבחרו. יש אנשים שלא יודעים להתנסח היטב בכתב או מתביישים לעמוד מול מצלמה ו'קלאבהאוס' פותרת את זה, בעזרתה אפשר לייצר דיון (של אודיו בלבד, ללא וידאו). יש הרבה אנשים שיודעים להתנסח יפה בעל פה ולייצר דיון וזה בדיוק המקום בשבילם".

"ברמה הכללית של עולם הדיגיטל, לדעתנו זו רק ההתחלה. הכל הולך לעולם של אוטומציה, רכבים חשמליים וטכנולוגיה חדשנית. לאוטומציה יש היום המון כוח. עסק שלא מטמיע במערך שלו אוטומציה לא ישרוד. זה מקל ומזרז תהליכים, חוסך כסף והכי חשוב – נותן לצרכן הסופי מוצר טוב יותר".


בטויבר מתמחים בחשיבה חדשנית, צעירה ומקורית, ודואגים לכל צרכי השיווק של בית העסק. החל מאפיון ועד עיצוב, הם יתאימו את הכלים השיווקיים המדוייקים, המתאימים במיוחד לעסק שלכם. הם מומחים אמיתיים בתחומם, ולא פחות חשוב, כאלה שיחקרו וימצאו עבורכם פתרונות יצירתיים שיהפכו את המותג שלכם לבלתי נשכח.

לפרטים נוספים - בקרו באתר של TOYBER - 

https://toyber.co.il/