בשער: תלמידי ביה"ס החושן בפעולה

בתי הספר "אבני החושן", "רעים" ו"האלה" זכו במקומות הראשונים בתחרות הארצית של משרד החינוך ומשרד התעשייה והמסחר – "כחול לבן". התחרות נועדה להעלאות את המודעות להעדפת מוצרים תוצרת כחול-לבן, ובמסגרתה יצרו בתי הספר יצירות בתחומים שונים: מוסיקה, מחול, אמנות חזותית, קולנוע ותיאטרון, כל בית ספר לפי בחירתו.

בית ספר "אבני החושן" זכה במקום הראשון בתחום התיאטרון, בזכות סרטון שעשתה קבוצת התיאטרון הבית ספרית בעזרת המורה לקולנוע, יהונתן לוי, במסגרת שיעורי "אומנויות לבחירה". הסרטון מתאר תחרות "כלכליזון", בה נבדק לאיזו מדינה תורמת משפחה ישראלית הכי הרבה. כפי שניתן לראות בסרטון, בבית ישראלי ממוצע יש מוצרים רבים שמיוצרים במדינות אחרות, דבר שתורם לכלכלת המדינות המייבאות לישראל, במקום מוצרים ישראליים. זו השנה השנייה ברציפות ש"אבני החושן" זוכה בתחרות זו במקום הראשון בתחום התיאטרון.

בית ספר "רעים" הגיע אף הוא להישגים גבוהים כאשר בית הספר זכה במקום השני בקטגוריה הרב תחומית בתחרות, בזכות סרטון ששלח שמשלב מחול, מוסיקה והצגה. הסרטון נועד לעודד צריכת אומנות פרי יצירתם של אמנים ישראלים, בדגש על יצירה בתחום המוסיקה. בסרטון באה לידי ביטוי דילמה עמה התמודדו התלמידים – האם שמירה על תרבות היא בהכרח שמירה על המסורת או האם ניתן לשמר תרבות ולפתח אותה ולקדמה.

בסרטון, לאחר קטע המשחק, רוקדים התלמידים לצלילי שיר שאת מילותיו כתבו ללחן של נורית הירש. הסרטון כולו מושתת על עבודת צוות של תלמידי בית הספר והצוות החינוכי, ותהליך היצירה נתן לתלמידים הזדמנות לממש מעורבות ואחריות אישית ולבטא את היצירתיות הטמונה בהם.

בית ספר "האלה" זכה באותה התחרות במקום השלישי בתחום המחול. בסרטון שלהם מופיעים להקת המחול של בית הספר, ביחד עם תלמידי כיתה ה'3, בריקוד מקורי ישראלי במיוחד. הריקוד, שנעשה לצלילי השיר "נושאת תפילה" של שרית חדד וטל שגב, משלב לבוש כחול-לבן, דגלי ישראל וסממנים יהודיים.

קישור לסרטון של "אבני החושן"

קישור לסרטון של "רעים"

קישור לסרטון של "האלה"

היזמים הצעירים מאמי"ת בנים זכו בגביע המחוזי

היזמים מתיכון אמי"ת בנים זכו בגביע המחוזי בתחרות "יזמים צעירים" ונבחרו להשתתף בתחרות הארצית. בתחרות המחוזית, שנערכה במכללה האקדמית תל אביב יפו, השתתפו 18 נבחרות מכל מחוז מרכז, והנבחרת של אמי"ת הגיעה למקום הראשון. הנבחרת הרשימה מאוד את השופטים עם היוזמה שלהם "pick-nic" – מפה חווייתית לשולחן הפיקניק, שמשעשעת את הסועדים והופכת לשקית זבל.

תלמידי בית הספר משתתפים זו השנה הראשונה בפרויקט "יזמים צעירים – עושים עסקים", בו הם עוברים תהליך ארוך של היחשפות לעולם היזמות והעסקים. התלמידים הקימו חברה ששמה "פרומוטר", שחרטה על דגלה ליצור עתיד טוב יותר, ובמסגרתה יזמו את המוצר שלהם. למעשה, המפה נוצרה כך שהיא מתהדקת סביב השולחן כדי שלא תעוף, ועליה יש מספר משחקים בהם ניתן לשחק לפני או תוך כדי האוכל. בסיום הפיקניק ניתן להפוך את המפה לשקית, על ידי משיכת שרוכים ייעודים, דבר המקל על המבלים לפנות את כל הפסולת לפח האשפה ולשמור על הסביבה.

קבוצת "פרומוטור" מונה 18 תלמידים ושני מנחים עסקיים המתגוררים בעיר: אבינעם בלומנקרנץ ואיציק מלכא, שסיכם את תהליך הליווי שנעשה השנה: "זוהי חוויה ייחודית אשר תורמת לנו לא פחות ממה שאנו נותנים. התלמידים מפתיעים אותנו כל פעם מחדש ביכולות שלהם. לשמוע אותם  בגיל 15 מדברים בשטף על מושגים מעולם העסקים – זה מדהים."

מתן אלפר, תלמיד כתה ט' ומנכ"ל בחברת "פרומוטור": "זה מדהים שאנחנו רק בכיתה ט' וכבר משווקים מוצר. אנו מקבלים ארגז כלים רחב לחיים כמו דיבור בפני קהל, שיווק מוצר, והכי חשוב – עבודת צוות."

רק לפני מספר חודשים זכתה הקבוצה עם מוצר זה במקום הראשון בתחרות "יזמים צעירים ממריאים אל על", תחרות של חברת אל על והתכנית "יזמים צעירים – עושים עסקים". עד כה מכרו התלמידים יותר מ-2000 מפות במחיר של 15 שקלים כל אחת. התכנון העסקי שלהם הוא לייצור שיתוף פעולה עם גופים גדולים ולייצר כמויות גדולות יותר של המפה, על מנת להוזיל את העלויות.

בימים אלה נערך שיתוף פעולה עם רשות הטבע והגנים ובקרוב ניתן יהיה לרכוש את המפות בחנויות הרשות. בנוסף, כחלק מחזון החברה ליצור עתיד טוב יותר ולשמור על הסביבה, החליטה חברת "פרומוטור" לתרום 5% מהרווחים לארגון "יד שרה" בעיר.