בבית הספר 'מעוף ברנקו וייס' במודיעין מכבים רעות לומדים תלמידי כיתות י'-יא' גלישת גלים כדרך להעצמה אישית וכחלק ממערכת השיעורים המובנית.

הפרויקט החדש נלמד בשעות אחר הצהריים ונועד לאפשר לתלמידים לרכוש מיומנויות שיסייעו להם בתחומי הלימודים ובחיים, בהן התגברות על קשיים, גמישות, ריכוז בלימודים ועוד. 

את שילוב שיעורי גלישת הגלים יזמו מנהל בית הספראריאל פריינטה, ונציגי הרשות לביטחון קהילתי בעיריית מודיעין מכבים רעות. דנה נתן, מחנכת כיתה בבית הספר, התנדבה ללוות את הפעילות, והם יוצאים עם התלמידים למפגשים. התקדמותם מנוטרת על ידי צוות המדריכים של עמותת "הגל שלי" בבת ים, המעבירה את הפעילות.

בשבוע שעבר הגיע סגן ראש העיר  ומחזיק תיק הביטחון הקהילתי, אילן יאיר בן סעדון לבחון את הפעילות של התלמידים בחוף הים בבת ים. אליו התלוו מנהל בית ספר, מיטל אשור מנהלת הרשות לביטחון קהילתי, לימור שדה רכזת קהילתית ברשות ודנה נתן המחנכת המלווה, כדי לשמוע וללמוד מהתלמידים מה מעניקה להם חווית הגלישה.

מעמותת ' הגל שלי' נמסר כי: "הצבנו לעצמנו מטרה- להיות ארגון נוער משמעותי שנוגע באלפי נערות ונערים, עם מרכזים ימיים לאורך חופי ישראל.
אנו, אנשי חינוך וים, שואפים לסייע לבני נוער במצבי סיכון, לחשוף את הכוחות הפנימיים הגלומים בהם, על מנת להתמודד עם אתגרי החיים."



אילן יאיר בן סעדון: "אני גאה לקחת חלק בפרויקט כה מבורך מתוך אמונה מלאה כי דרך התנסות מעצבת עם איתני הים והגלים, בתהליך ייחודי ומובנה, יזכו בני הנוער בחוויית הצלחה משמעותית אשר תהווה קרש קפיצה עבורם להצלחות נוספות בחיים. שמחתי לפגוש את בני הנוער וללמוד מהם שיצירת קבוצת השתייכות מיטיבה, תוך שימוש בכוחו המרפא של הים, מעניקים לבני הנוער הזדמנות של ממש לעלות על הגל, בדרך לחיים טובים יותר.
כמו בים – ככה בחיים! המודל החינוכי של הפרויקט הוא לא לוותר, להתמיד ולבסוף להצליח."

אריאל פריינטה מנהל בית הספר: "התוכנית שאנחנו מפעילים היא רב שנתית לנוער בגלישת גלים. מתכונת הפעילות שלנו נקראת ראש-גוף-ראש. הראש הראשון מתייחס לחלק העיוני שכולל שיחת פתיחה ולימוד של תוכן העשרה ימי כמו למשל זרמים ורוחות. אחר כך מגיע הגוף, שהוא הקטע המעשי שבו מקבלים התלמידים גלשנים, ציוד בטיחות, חליפות צלילה ואפודי ציפה, מתרגלים גלישת גלים על החוף ונכנסים למים. הראש השני, שגם הוא עיוני, מתרכז בשיחת עיבוד שקושרת בין הים לחיים".

לימור שדה רכזת קהילתית מחלקת הביטחון הקהילתי: "אנו רואים את ההתקדמות בסוגיות כמו דימוי גוף, ביטחון עצמי ועמידה מול אתגרים. התלמידים פיתחו יכולת להצליח בלי לפחד מכישלון, וגם הקשב והריכוז השתפרו מאוד. כמובן שיש גם שיפור ביכולות להתמודד עם נושאים לימודיים בבית הספר".