משלחת של 50 מורים, הורים ותלמידים הגיעו לישראל השבוע מהונג קונג כדי ללמוד "מאומת הסטארט אפ" איך מגדלים תלמידים שמצליחים לייצר מיזמים פורצי דרך בעולם. המשלחת, שהגיעה בשיתוף פעולה עם משרד החינוך בחרה באורט עירוני ד', להיות בית הספר אשר יציג את הנושא, לאור זכייתו בעבר בפרסי החינוך של הרשת וקידום נושא היזמות, חדשנות וטכנולוגיה דרך פרויקט הIsteam.
לאחר קבלת פנים חגיגית עם ההרכב המוזיקלי של ביה"ס, נערכה היכרות לחברי המשלחת עם בית הספר ופרויקט היזמות הייחודי. מאחר והפרויקטים מגיעים מעולם התוכן ומהרעיונות של התלמידים עצמם, הציגו שתי תלמידות את הפרויקט שעבדו עליו השנה- חולצה שנועדה לחולי אלצהיימר. בחולצה הנראית כלפי חוץ רגילה, יתקינו שבב המזהה את מיקום הלובש על מנת שיהיה אפשרי לאתר אותו במידה והוא נמצא במצוקה.
פרויקט נוסף נועד לאנשים הסובלים מאלרגיה או מרגישות למזון. הבעיה שעלתה היא שלא תמיד מלצרים יודעים באופן וודאי ונכון האם המנה מכילה גורם אלרגני מסוים כמו לקטוז, גלוטן או אגוזים, דבר העלול לגרום לסכנה לאוכלים זאת בטעות. הקבוצה פיתחה מכשיר הנראה כמו שעון רגיל אך בעת הצורך, ניתן לשים על חלקו המיוחד דגימת מזון קטנה והמכשיר מזהה האם יש בה רכיב המסוכן לאכילה עבור האדם האלרגי.
חברי המשלחת התרשמו מאוד מהיצירתיות והרעיונות החדשניים ולאחר מכן, התנסו בעצמם בדוגמאות למשימות מאתגרות בפרויקט, הדורשות חשיבה מחוץ לקופסה. המשימה הראשונה הייתה לבנות את המגדל הגבוה ביותר שהם יכולים כאשר בראש המגדל יש מרשמלו אחד, והמגדל כולו עשוי מספגטי ונייר דבק. המשלחת התחלקה לקבוצות קטנות ונפרדות בין מבוגרים וילדים כדי לראות מי מצליח לחשוב באופן יצירתי.
המשימה השנייה הייתה להכין מסלול הכי ארוך שהם יכולים עם כדור קטן שצריך לעבור במסלול אבני דומינו ראלי ולהפיל אותן. במשימה זאת הקבוצות היו מעורבבות בין מבוגרים, תלמידים מתוך בית הספר ותלמידי המשלחת.
מנהלת בית הספר, צופית חדד מספרת: "היה מדהים לראות את שיתוף הפעולה בין התלמידים שלנו בכיתה ט' לתלמידים מהונג קונג. צפינו מהצד וראינו כיצד הם פותרים יחד בעיות, מתגברים על מכשולים ומתרגשים יחד כשהצליחו במשימה. המורים שמלמדים אצלנו את נושא היזמות עושים זאת כמנטורים ולא בהוראה פרונטלית רגילה, במטרה לתת ללומדים כישורים הנדרשים מכל בוגר במאה ה21."
יאיר אייזנטל, מורה בבית הספר ומנטור בתוכנית, מוסיף כי: "בדרך זו, של למידה מבוססת פרויקטים, אנחנו מלמדים את התלמידים כל הזמן לשאול שאלות ולערער על מה שהם כבר חושבים. חוץ מהערך המוסף שהם מקבלים מהתוכנית כמו לעבוד בקבוצות ובשיתוף פעולה, עמידה מול קהל והצגת הרעיונות לפרויקט שלהם בדרך ברורה ועניינית".
בסיום היום הודו חברי המשלחת על האירוח והלמידה המשמעותית והעניקו לבית הספר יצירת אומנות האופיינית לאזור בו הם גרים. חברי המשלחת אמרו לבסוף שבית ספרם קיים יותר מ 110 שנים אך הם רוצים ללמוד עוד על נושא החדשנות והטכנולוגיה, והם מצפים לשיתופי פעולה נוספים."