צילום מסך מתוך עמוד הפייסבוק ביה"ס מור

ילדים פחות נדבקים? מדיניות לא ברורה לאחר התפרצות המגפה במוסדות החינוך

רק היום התברר כי כ-2,180 תלמידי התיכון הרב-תחומי למדעים ולאומנויות בעיר חדרה ייכנסו לבידוד לאחר שנמצא כי אחת התלמידות נדבקה בקורונה, וזאת לאחר סגירת הגימנסיה העברית בירושלים והכנסת כל אנשי הצוות והתלמידים לבידוד לאור העובדה כי למעלה מ- 10% מהם נדבקו בקורונה. בתי ספר נוספים שנקטו בפעולות הם אופק בגבעת זאב (סגירה), הימלפרב ופלך בירושלים (סגירה) ורבים נוספים. אחרים החליטו על הכנסה לבידוד של כיתות, שכבות או בודדים לאור איתור חולים מאומתים בבתי ספר בבירה וברחבי הארץ.

ברור שבמשבר הזה, מקבלי ההחלטות קיבלו החלטות תוך כדי תנועה - חלקן טובות יותר וחלקן פחות, כל זאת התקבל בהבנה יחסית כל עוד מדובר היה בתחילתו של המשבר, אולם צפוי היה שהיום, חודשיים וחצי לאחר הסגר הראשון, תהיה מדיניות סדורה בכל הנוגע לפתיחה או סגירה של בתי ספר, בנוגע לפיצול כיתות או שכבות, ובוודאי בנוגע להיקף הבדיקות והבידוד של הבאים במגע כזה או אחר עם חולים. לעת עתה נראה כי בבתי ספר מסוימים מחליטים על כניסה לבידוד של חלק מהתלמידים והמורים ובאחרים מודיעים על סגירת המוסד החינוכי בהוראת ראש העיר או המועצה. האם אין מדיניות סדורה בנושא? הפתרונים למשרדי הבריאות והחינוך.

ממכתב ששלחה אתמול יפה בן דוד, מזכ"לית הסתדרות המורים, עולים כאוס ובלבול אשר אינם מורים על מדיניות אחידה, גורמים להמשך הדבקה ולהטלת האחריות על מי שאינם אמונים על כך. גם הבדיקות רחוקות מלהתקדם כמצופה ולמרות ששר הבריאות שולח את כולם להיבדק הרי שהשטח אינו ערוך לכך.

תיכון מור מקבל החלטות


מתברר שתיכון מור ברעות, קיבל השבוע החלטה שהיא סוג של 'טיפול מונע'. בבית הספר הוחלט כי בחטיבת הביניים יפוצלו הלימודים כך שבכל יום חלק מהכיתות ילמדו באופן מקוון, בדיוק כפי שהתרגלו בתקופת הסגר. בדרך זו בבית הספר, אשר נראה כי חלה בו הקפדה על הנחיות משרד הבריאות, מפחיתים את מספר הלומדים והיוצאים לחצרות בהפסקה ומרווחים את הלימודים לכיתות נוספות.


באתר בית הספר מכינים את התלמידים לשבוע הלימודים הקרוב. כך לדוגמא מופיע בהודעה כללית לתלמידי כיתה ז'1: "יום שני 1.6 מבחן גיאוגרפיה מהבית, שעה שנייה שלישית ז1 +ז7 . שעה שלישית רביעית ז4-ז5-ז6 . שיעור אנגלית זום ז'1-2-3-4 בשעה 12:00 ועוד. מההודעות עולה כי שיעורים ומבחנים גם יחד מתבצעים באופן מקוון. מערכת השעות של אותה כיתה מעלה כי ביום שני וביום שישי לומדת הכיתה בזום בלבד ואילו מהשעה השמינית הלימודים מתנהלים בזום בלבד בכל הימים.


המערכת המפוצלת וההודעות הדומות מופיעים בכל כיתות ז'-ט' של בית הספר כאשר נראה כי בימי שישי כל הכיתות לומדות באופן מקוון ובשאר הימים יש פיצול בין השכבות והכיתות.


מעיריית מודיעין מכבים רעות נמסר כי: "במהלך תקופת הקורונה נחשף מנהל החינוך בעירייה להזדמנויות שמעניקה הלמידה מרחוק, דבר שמתכתב גם עם התפיסה הפדגוגית החדשנית שאנו מובילים בעיר, פדגוגיה מוטת עתיד. עם פתיחת מוסדות החינוך מחדש, לאחר הסגר, קיבלו מנהלי בתי הספר, בדגש על העל יסודיים, הנחיה והמלצה ממינהל החינוך לשלב בין למידה מרחוק לבין למידה בהגעה פיזית. להנחיה זו יתרון נוסף בהיבט של מספר התלמידים הנמצאים בבית הספר בו זמנית, כך שגם אם חלילה הקורונה תאיים שוב, מספר הנחשפים יהיה קטן יותר. כך שבסופו של דבר, כל בית ספר על פי מערכת השעות שלו, בונה אותה באופן הפדגוגי המתאים לו".