''עיקרה של חירות הוא חירות מפחד, כי הפחד הוא שליט לא פחות איום מכפי שהוא נסתר." (מנחם בגין(

בשנת 2017 - 69 שנים לאחר שהוקמה מדינת ישראל בעת החדשה מתאפיין העם היושב בציון בחזרתו לעידן העבדות אך הפעם בסגנון דיגיטלי. אנו עבדים למשכנתא, לעבדים לדלק, לעבדים למחירי המזון, עבדים לבירוקרטיה הישראלית עבדים לשלטון עבדים לקייטנות סייבר, עבדים לחוגים ולהסעות ילדים ועבדים נרצעים למולך של הלייקים.

שנת תשע''ז אחרי אלפי שנות גלות מביאה לשיאה את שיטת העבדות הבורגנית ושלטון הפחד במסגרתם אנו עובדים עובדים ועובדים ונשארים עם אותו השכר במקביל להעלאת יוקר המחיה.

פעם אחר פעם מצליחים להפחיד אותנו במערכות הבחירות. במקום לעסוק בחיים שלנו, בחינוך, ביוקר המחיה ובדיור מסיטים את הדיון לימין ושמאל ומייצרים הררים של קיטוב ושנאה, בין מתנחלים לשמאלנים, בין אשכנזים לספרדים ובין דתיים לחילוניים.

בדיוק בשיטה בה זכו שינוי וש"ס ל 26 מנדטים ב 2003 משסים אותנו האחד בשני כמו בקרבות העבדים בקולוסאום ברומא. מנסים לייצר בינינו קיטוב שוטף על נושאי ימין ושמאל ומצליחים לגרום לנו לנהור אחר המפריד במקום אחר המאחד הגדול הרבה יותר שהרי בחיי היום יום כולנו חברים אחים ושכנים החל מהצבא וכלה בתור לקופה.

למה אנחנו שותקים? כי אנחנו מטומטמים! אנחנו מעדיפים להוציא את העצבים שלנו בפוסט ברשתות החברתיות ולא לצאת לרחובות. בכל פעם מפחידים אותנו עם האיום האיראני והמפגע העזתי, מחזירים את השיח לנושא הביטחוני ומנצלים את הרגש הפטריוטי הפועם בכולנו לצורך מניפולציות רגשיות.

"למה אנחנו שותקים? כי אנחנו מטומטמים... אנחנו מעדיפים להוציא את העצבים שלנו בפוסט ברשתות החברתיות ולא לצאת לרחובות. בכל פעם מפחידים אותנו עם האיום האיראני והמפגע העזתי, מחזירים את השיח לנושא הביטחוני ומנצלים את הרגש הפטריוטי הפועם בכולנו לצורך מניפולציות רגשיות"

מעמד הביניים תקוע בכלוב דמוי זהב שמצריך מאות שעות עבודה בחודש ולא מרים את הראש מהמקלדת למראה כדי לראות שהפכנו למריונטות של ממשלה בכסות דמוקרטית ממש כמו במוסקבה.האזרחים הטובים הכבולים בשרשראות העבדות המודרנית משלמים מיסים, משקיעים הון בחינוך חינם, מממנים חוגי עתק, עומדים בתורים, משרתים במילואים ומתייבשים בפקקים אבל לא קיימים בעיני המולך.

בדיוק כמו אותו חולה סופני שגסס לו לאיטו אל חדר הרופא ושאל בתחינה אחרונה אם יש איזו תרופת פלא שתוכל להצילו? "בוודאי" ענה המומחה "סע לים המלח כנס לחוף המינרלים, מרח על כל גופך בוץ ושכב כך מספר שעות". "זה יעזור" תהה החולה בתקווה אחרונה. "בטח" ענה הדוקטור בביטחון "אתה תתרגל לאדמה".

ואחרי שסיימתי להתלונן כמו כל יהודי טוב אציין כי אין כמו מדינת ישראל ואין כמו עם ישראל. ואשרינו שזכינו להתלונן על עבדות מודרנית במדינה ריבונית עוצמתית בה אנו נאבקים על החמאה ולא על הלחם.

 בשבוע שבו אנו מציינים את המעבר החד שבין שואה לתקומה בין אבל לשמחה ובין מוראות השואה לעוצמת הניצחון במלחמה. יש להודות על כך שזכינו לחיות בדור הזה, במדינה משגשגת עם צבא ישראלי חזק המביאה לידי ביטוי את הבסיס הכל כך יהודי של אחריות חברתית ובאה לידי ביטוי בעוצמה גם בעירנו מודיעין עם שלל ביטויי ערבות הדדית ואלפי מתנדבים היונקים את ערך הנתינה והשירות בצבא ההגנה לישראל מגיל 0.

זאב ז׳בוטינסקי אמר כי:''רעה היא מלחמה, רעה ומאוסה, אבל האנשים במלחמה יפים לעתים יותר מאשר בחיי יום־יום''. עם פרוש יום העצמאות אני מאחל לעצמנו שנראה יותר את פנינו הישראליות והיהודיות היפות בשעת שגרה.

 "בשבוע שבו אנו מציינים את המעבר החד שבין שואה לתקומה בין אבל לשמחה ובין מוראות השואה לעוצמת הניצחון במלחמה. יש להודות על כך שזכינו לחיות בדור הזה, במדינה משגשגת עם צבא ישראלי חזק המביאה לידי ביטוי את הבסיס הכל כך יהודי של אחריות חברתית ובאה לידי ביטוי בעוצמה גם בעירנו מודיעין עם שלל ביטויי ערבות הדדית ואלפי מתנדבים"