השבוע הגיע לסיומו המחזור ה-42 של קורס מכונאים מוטסים בחיל האויר. הקורס, שאורך כשמונה חודשים, מחולק לשלושה שלבים וזוהי הפעם הראשונה שמסיימים אותו חניכים שאותרו לתפקיד המובחר עוד לפני גיוסם לצבא. 

בין ארבעת החניכים היחידים שסיימו את הקורס בהצלחה, נמצאת גם סמ"ר ש' ממודיעין מכבים רעות.

ש' היא בת 21, בת זקונים להוריה אשר שירתו שניהם במערך הטכני של חיל האוויר ואף הכירו שם. ש' בעלת תעודת הנדסאית אלקטרוניקה, ומספרת על עצמה כי בזמנה החופשי היא מנגנת בגיטרה, משחקת כדורסל, ואוהבת לטייל בעיקר במעיינות.


ש' היא אחת ממסיימי הקורס הראשונים שאותרו עוד טרם הגיוס לתפקיד המשמעותי. " תמיד רציתי לשרת בתפקיד קרבי" היא מספרת, "זהו תפקיד בעל אחריות רבה שמשלב עבודה עם בני אדם והצלת חיים. להיות מפקדת תא המטען במסוק זאת אחריות גדולה".

היא אחת משתי בנות שסיימו בהצלחה את הקורס השבוע, "הקורס הוא מאוד אינטנסיבי והיהכרות בין האנשים היא מאוד מעמיקה", "אין הבדל בין המינים" היא מבקשת להדגיש, "כל אחד יכול לתרום ולבצע את התפקיד"

"בשבילי להיות לוחמת חוד זאת גאווה" היא מוסיפה, "נדרש הרבה מאמץ והשקעה בשביל להגיע לשלב הזה ואני גאה שעברתי את הדרך הזו."


 

"מסוק לא ממריא בלי מכונאי מוטס. הטייסים והמכונאים המוטסים הינם חלק בצוות אחד, ונשענים אחד על השני במשימות המורכבות ביותר", אומר רס"ן ש', מפקד בית-הספר למכונאים מוטסים. 


מכונאים מוטסים הינם חלק מצוות האוויר הנכלל במסוק לצד הקברניט וטייס המשנה והם למעשה מפקדי תא המטען של מסוק הסע"ר. המכונאים המוטסים אחראיים בין היתר על הפעלת מערכות המשימה, תפעול תא המטען והמערכות בתא הטייס, זיהוי תקלות וסיווגן תוך כדי טיסה, העמסת, הושבת והורדת לוחמים, נוסעים או פצועים אל המסוק וממנו, וסיוע לצוות בהכנת משטחי נחיתה.

כמו כן, המכונאים המוטסים הם מאומנים בטיפול בתקלות המסוק, בביצוע סבב אחזקה ובדיקות כתנאי להמשך המשימה, כאשר המסוק נמצא מחוץ לבסיס האם.

צילום: דובר צה"ל