מאת: רמי היפש

במודיעין חולמים זמן רב על הקו החדש של הרכבת שיוצא מתל אביב ומגיע לירושלים. קו שעובר בעיר ויהפוך את הנסיעה לבנייני האומה בבירה לקצרה ואפקטיבית יותר.

החלום אמור היה להתגשם רק ב-2019, אך ביום שלישי הודיע שר התחבורה ישראל כ"ץ כי הקו המהיר בין ירושלים לתל אביב ייפתח כבר ב-30 במארס השנה, ערב חג הפסח כפי שהוא הבטיח בעבר. ההבטחה הזאת הפתיעה רבים שכן דו"ח מבקר המדינה האחרון על עבודות הרכבת טען כי היא תתעכב כמה חודשים ותתחיל במקרה הטוב רק בשנה הבאה.

כבר בשבוע הבא אמור כ"ץ ליטול חלק בנסיעת מבחן ראשונה בקטר חשמלי של הרכבת בקטע המסילה בין שער הגיא למודיעין.

 מסלול קו הרכבת המהיר מתל אביב לירושלים, שעלותו נאמדת ב-7 מיליארד שקל, כולל מסילה כפולה באורך 56 ק"מ שתעבור דרך נתב"ג, מודיעין ושער הגיא עד לירושלים. מהירות הרכבת, שתבוצע על ידי רכבות חשמליות, היא 160 קמ"ש, תהיה 160 קמ"ש. בשלב הראשון תפעל מסילה אחת בלבד מתחנת הרכבת ההגנה בתל אביב לבנייני האומה בירושלים ולכיוון השני, התדירות תהיה שתי רכבות לשעה ובשלושת החודשים הראשונים ניתן יהיה לנסוע ללא תשלום באמצעות כרטיס רב קו.

זמן הנסיעה אמור להיות 28 דקות, אבל גורמים מקצועיים עדיין ספקניים בנוגע למועד שבו הרכבת תתחיל לפעול בשל קשיים טכניים.

תושבי מודיעין יוכלו בעתיד לנסוע במשך 17 דקות מהעיר לירושלים, אבל זה יקרה כנראה רק ב-2019. העיר תחובר לקו הרכבת באמצעות קשת מודיעין בתחנת פאתי מודיעין.

כיום מי שמעוניין להגיע ברכבת ממודיעין לירושלים צריך להחליף תחנה בתל אביב ומעדיף פשוט לנסוע במכונית פרטית או באוטובוס. הבשורה על רכבת מהירה בין מודיעין לירושלים תקצר כל זאת, רק שעדיין לא ברור האם לוח הזמנים של כ"ץ יהיה אפשרי. הוא אמנם הוריד את תדירות הקו בפתיחתו, בהמלצת אנשי רכבת ישראל, אבל צפויים עדיין קשיים טכניים בתחנה הגדולה בבנייני האומה.

צילומים: Depositephotos , ארכיון מודיעינט