הזזה של מחוגי השעון שעה אחת קדימה משפיעה על כולנו. מטבע הדברים למבוגרים קל יותר להתמודד עם הקיזוז בשעות השינה. אצל ילדים לעומת זאת, השינוי מורגש יותר. כמובן שזה לא חל על כל הילדים כי זה גם תלוי בילד ובגיל שלו.תינוקות עד גיל חמישה חודשים לא ירגישו כלל בשינוי משום שהמערכת של יום ולילה עדיין אינה מסודרת בגילאים הללו. החל מגיל שנה השינוי מורגש הרבה יותר וסביב גיל חמש כבר קל יותר לילדים להתמודד עם השינוי כי הם מגיבים לו כמו מבוגרים.

השנה יתחיל שעון הקיץ בלילה שבין חמישי,23.3 ליום שישי, 24.3 בשעה 2:00. ביום חמישי היום שבו מזיזים את השעון: כדאי להשכיב את הילדים לישון כרבע שעה לפני שעת השינה הרגילה שלהם כדי שיתחילו להשלים את שעת השינה שיאבדו במהלך הלילה.

ביום שישי- בבוקר לאחר הזזת השעון: העירו את הילדים בשעה הרגילה שבה הם מתעוררים כל בוקר. הקפידו על שינה במהלך היום על מנת לא להגיע לערב במצב של עייפות יתר.

בימים לאחר הזזת השעון: מומלץ להקדים בכל ערב את שעת ההשכבה בצורה הדרגתית עד שתגיעו לשעה המקורית. למשל, אם הילד הולך לישון בדרך כלל בשעה 20:00 (שעון חורף), לאחר הזזת השעון שעת השינה שלו תהיה 21:00 (שעון קיץ). ביום הראשון (שישי בערב)- תשכיבו אותו ב-20:45. ביום השני (שבת בערב)- תשכיבו לישון ב-20:30

ביום שישי בערב: היות ויתחיל להחשיך מאוחר יותר מהרגיל, הורמון השינה (מלטונין) אשר מופרש עם החשיכה-יופרש מאוחר מהרגיל. לכן יש להקפיד לעמעם אורות בזמן טקס השינה ולהחשיך את חדר השינה. בימי שישי רובנו נוהגים להשכיב את הילדים לישון מאוחר יותר מהרגיל, אך הפעם חשוב שתהיו קשובים לילד ובמידת הצורך לקצר את הארוחה המשפחתית או לוותר עליה.

בימים לאחר הזזת השעון: מומלץ להקדים בכל ערב את שעת ההשכבה בצורה הדרגתית עד שתגיעו לשעה המקורית. למשל, אם הילד הולך לישון בדרך כלל בשעה 20:00 (שעון חורף), לאחר הזזת השעון שעת השינה שלו תהיה 21:00 (שעון קיץ). ביום הראשון (שישי בערב)- תשכיבו אותו ב-20:45. ביום השני (שבת בערב)- תשכיבו לישון ב-20:30. ביום השלישי (ראשון בערב)- תשכיבו לישון ב-20:15. ביום הרביעי (שני בערב)- תשכיבו לישון ב-20:00 ובכך חזרתם לשעה הרגילה.

כדאי לקחת בחשבון

1. ביום שישי הם יהיו עייפים מהרגיל ולכן חשוב להיות קשובים לעייפות שלהם. כדאי להשכיב מוקדם יותר לשנת צהריים ואם הם לא ישנים צהריים אז להתכונן לשנת לילה מוקדמת יותר.

2. בימים בהם שעות האור מתארכות, חשוב לא להתבלבל ולהשכיב את הילד מאוחר יותר, אלא לשמור על השעה הקבועה. הילד יהיה עייף גם כאשר יש אור בחוץ.

3. כפי שציינתי בהתחלה, רוב הילדים יגיבו לשינוי כמו ג'ט לג ולכן חשוב לשים לב לסימני העייפות שלהם, להחשיך את החדר כאשר יש אור בחוץ עד שהשעון הביולוגי יסתדר מחדש.