לחניכים חיכו עמדות התנסות שסיפקו לבני הנוער מפגש בלתי אמצעי עם מתנדבים עם מוגבלויות פיזיות וכן היכרות מקרוב עם המגבלות וההתמודדות איתן.

בעמדה אחת ישבו בני הנוער על כסאות גלגלים והתנסו במסלול שדימה תנועה במרחב הציבורי. בעמדה אחרת הם ניסו לפתוח בקבוק מים ולנפח בלון כשהם חובשים כפפות על הידיים המקשות על תנועת האצבעות ומדמות מגבלה של מוטוריקה עדינה. משם עברו לעמדה נוספת בה נמצאו משקפיים המדמות לקויות ראייה שונות מראייה מטושטשת, מראיית האובייקט הממוקד ועד לעיוורון מוחלט. בתחנה זו התבקשו החניכים לקלוע כדורי נייר לסל והבינו עד מהרה כמה זה קשה. בשתי פעולות שונות של לקויות שמיעה נחשפו החניכים כי יש אנשים שאינם יכולים לבודד ולהבין דובר אחד כשהוא בהמולה גדולה, ויש כאלה שאינם שומעים כלל, ונמצאים בשקט מוחלט. בתחנה אחת היו צריכים לזהות מה אומרים בקטעי וידאו שהוקרנו ללא סאונד וכתוביות ובאחרת היו צריכים לתקשר ולהעביר מסר בכיתה רועשת ומלאה באנשים. בנוסף לעמדות ההסברה התקיימו גם קבוצות שיח בהן החניכים שוחחו על נגישות, שונות, פריצת גבולות, וחיי קהילה משותפים.

הפעולה, שתוכננה בסמוך ליום הבינלאומי לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, חשפה את החניכים לנושא, במטרה לקדם את ההבנה כלפי אנשים עם מוגבלות ולרתום אותם  כשגרירים לחבריהם בתנועה ובבתי הספר.

 

יו"ר קהילה נגישה, יעקב חייט: "המפגש עם חניכי שבט אמיר היה מעשיר ואנו באופן אישי  נהנו מהפתיחות, החשיבה, הסקרנות והנכונות לדעת שהפגינו הילדים. "קהילה נגישה מודיעין מכבים רעות" שוקדת על מפגשים והסברות בקרב ילדים, נער ומבוגרים כדי להעלות את המודעות ובכך גם את איכות החיים המשותפת של כלל תושבי העיר."