בקיץ החם שלנו אין תיאבון רב. את הקלוריות העודפות שלנו אנו יכולים לקבל ע"י גלידות, משקאות ממותקים ופירות. הם טובים כדי לקרר את הגוף.

הבשורה היא שאפשר ליצור אטמוספירה קרירה בגוף על ידי אכילת מזונות מתאימים 'מקררים'. כדאי להקדיש זמן לפעילות שמחוץ לבית,טיולים, משחקים, שחייה ופעילות ספורטיבית. עונת הקיץ מסמלת בשלות, זהו זמן שיא בהתפתחות של פרחים ופירות.
 
 מומלצים לקיץ

בישול: זמן קצר על אש חזקה, או לאכול טרי ללא בישול. ניתן גם להוסיף תבלינים מקררים לאוכל כמו פלפל לבן, ג'יניג'ר, בצל ירוק, שמיר מנטה. 
ירקות - עדיף להשתמש בירקות עליים הגדלים מעל האדמה (יותר מאשר שורשיים המתאימים  לחורף). 

הזעה: מקררת את הגוף אך גורמת לאיבוד נוזלים ומינרלים דרך העור, זאת הסיבה לתחושת חולשה בימי חמסין, חשוב לשתות לא רק מים אלא גם מיצי פרות, מיץ קומפוט של פירות יבשים, מיצי ירקות, מרקים קרים, פירות, שייקים טבעיים ולימונדה.  קירור הגוף מתבצע  על ידי שתית משקאות המכילים עלים מקררים כמו מנתה ונענע. 

פירות הקיץ: פירות נחשבים מזון מצוין. הם זולים יחסית בקלוריות/נקודות ואינם מכילים שומן כלל. הדבר נכון, אך רק עד לגבול מסוים. יש מאיתנו שמסוגלים לאכול חצי אבטיח בישיבה אחת. כאן נגמרים היתרונות של הפרי כדל קלוריות. חשוב לזכור שפירות מכילים סוכר, ועודף סוכר הופך בגופינו לשומן. אז אפשר לאכול פלח אבטיח דק, פעם עד פעמיים ביום, אותו כנ"ל לגבי מלון, ענבים ופירות אחרים. מומלץ לאכול שתיים עד שלוש מנות פרי ביום. מנה שווה לפרי בינוני (גודל של אגרוף) או כוס קוביות.

גלידות: גלידה הינן הקינוח השכיח בקיץ. השנה המגוון גדול מאוד והוא כולל טילונים, ארטיקים וקרטיבים בטעמים שונים. חלקם בעלי ערך קלורי אפסי. גם טעמי הלוואי כמעט שאינם מורגשים בזכות שיפור חומרי ההמתקה. אז מומלץ למלא את הפריזר בארטיקים דיאטטים, פיתרון מצויין לאחר הצהריים כשמתחשק פינוק מתוק.

פעילות גופנית כאורח חיים

בנוסף לפעילות הגופנית הקבועה בחדר הכושר ניתן לשלב פעילויות נוספות כאורח חיים בריא פעילות גופנית אינה דווקא ספורט. טיול עם הכלב, יציאה לגן השעשועים עם הילדים היא גם כן פעילות. עזבו את הרכב וצאו לסידורים ברגל, בשעות הנעימות של היום כמובן. פעילות גופנית מזרזת את חילוף החומרים ותורמת מאוד לירידה במשקל או לשמירה עליו.

חשיבות השתייה בקיץ. מים כשלעצמם אינם מזרזים את חילוף החומרים או את איבוד השומן, אך עדיין, שתיה מרובה חשובה לכל אחד שרוצה לרזות. לפעמים אתה בעצם צמא כשאתה חושב שאתה רעב. אם אתה שותה קודם, סביר להניח שהצורך לאכול יפחת. אנשים שמצליחים לשמור על משקלם מדווחים לרוב ששתיית מים עוזרת להם להרגיש מלאים. 

גלידה מנטה לימון עם תותים/דובדבנים טריים (8 מנות)

המצרכים: ½ כוס עלי נענע טריים קצוצים,1 כוס סוכר, 4 כוסות מים, 1/2כוס מיץ לימון טרי, קליפת לימון מגורדת, 4 כוסות תות שדה או דובדבנים או פטל.

הכנה: מרתיחים 2 דקות בסיר את הנענע, סוכר מים לימון והקליפה, מסירים מהאש ומצננים 20 דקות, יוצקים את הסירופ לתבנית הקפאה.
מנת הגשה=1/2 כוס גלידה וחצי כוס דובדבנים 123 קלוריות.

סלטים קרים בקיץ 

סלט כרוב - כרוב חתוך דק או מרוסק במעבד מזון, גזר מרוסק, גבעול סלרי, מיץ לימון טבעי שמן ומלח.
סלט סלק חי - לגרר במגררת סלק חי,להוסיף מלח,לימון טבעי, שום כתוש, שמיר קצוץ שמן אפשר להמתיק לפי הטעם.
סלט מלפפונים - לבחוש יוגורט או לבן עם שום מרוסק, להוסיף מלפפון חי במגררת גסה, פטרוזיליה או שמיר וקורט מלח.
סלט גזר חי - ½ ק"ג גזר מגורר דק, 3 כפות שמן, 3 כפות מיץ לימון טבעי, קורט מלח, פפריקה מתוקה.לקשט בפטרוזיליה קצוצה.