חג החרות בכבודו ובעצמו, חג החופש הלאומי, והראשון בחשודים המידיים לעליות במשקל.

בפסח משתבשים לנו סדרי החיים. עד היום לא ברור לי איך נמלטים מהמצות האלו? אחרי פסח מגיע האביב וכמאמר השיר: "באביב עוד נשוב בחזרה".. עם כמה קילוגרמים אקסטרה גם אם לא נתאמץ נוכל לצרוך ללא קושי, 4000-5000 קלוריות בארוחת החג. 

מאידך, אנחנו נוטים להיות פחות פעילים שהרי אנחנו חוגגים/ אנחנו בחופשה, ובכלל מגיעה לנו קצת מנוחה. 
כתוצאה מכך, רובנו מסיימים את תקופת החגים עם כמה קילוגרמים עודפים. בד בבד עם ההנאה ממאכלי החג המיוחדים כדאי לזכור, כמו תמיד, את מילות הקסם להשגת תזונה בריאה:  איזון, גיוון ומינון.

ישנם מאכלים אשר אנחנו נהנים מהם רק פעם או פעמיים בשנה ובהחלט מותר ורצוי להנות ממנות קטנות של מאכלים אלה. מאידך, נוכל לצמצם את אכילת המזונות אותם אנחנו מכינים בכל ימות השנה.

בחג הפסח אנו מתארחים ומארחים ,מתארחים ומארחים וחוזר חלילה. אנו מזדהים עם אבות אבותינו שלא אכלו אלא כזית ויצאו בחיפזון ואוכלים כמויות אוכל ענקיות: באירוחים, בפיקניקים ובטיולים משפחתיים .יש אנשים שנפגשים עם הפיתות דוקא בפסח בהיכרות מעמקת...

טיפים לשרוד את החג 

1. תכננו את האכילה: ביום שצפויה בו אכילה גדולה כמו ליל הסדר, ארוחת חג או מפגש חברתי או משפחתי, השתדלו לאכול ארוחות קטנות המפוזרות על פני היום. אם תקפידו לאכול ארוחה קטנה לפני תחילת הסדר, תמנעו אכילה לא מבוקרת בהמשך הערב.

2. מצות: המצות עלולות ליצור קשיים העיכול ועל כן הרבו בשתיית מים ובאכילת ירקות. מצה רגילה = 4 פרוסות לחם קל = 2 פרוסות לחם רגיל. מצה קלה = 2 פרוסות לחם קל =1 לחם רגיל.

3. ביצים: מאכלי פסח רבים מכילים כמויות גדולות ביותר של ביצים. זכרו לקחת בחשבון את הביצים שבתוך מאכלי החג ולהקפיד על הכמות של החביתות,ביצים קשות ועוד.

4. קניידלך: רבים נוהגים לאכול בפסח מרק עם כדורי קניידלך רבים.שימו לב שכל כדור שווה לכ-100 קלוריות (יותר מפרוסת לחם!!).לא חייבים לוותר על אכילת הקניידלך אך מומלץ לצמצם את הכמות.

5. שמן: מאכלי חג רבים הם מאכלים מטוגנים(מצות מטוגנות וכדומה). לביבה קטנה מכילה כ-250 קלוריות.השתדלו להמעיט באכילת מזונות מטוגנים ולהעדיף אפיה ובישול. במידה ומטגנים מומלץ להשתמש בתרסיס שמן.

6. עוגיות הפסח: עשירות מאד בשומן.הבוטנים והקוקוס הם שומנים טריים כגון תפוח עץ,אגס,כוס תותים או בננה קטנה.

7. יין: ומשקאות אלכוהולים: העדיפו יין יבש (100 קלוריות לכוס) על פני יין אדום מתוק או כוס תירוש (170 קלוריות לכוס). לא חייבים לשתות ארבע כוסות ,אפשר גם ללגום באופן סימלי מאותה הכוס.

8. פעילות גופנית: נצלו את החופש לפעילות גופנית וטיולים רגליים.זה שורף קלוריות ומקל גם על המצפון. בפסח שמירה על משקל יציב נחשבת הישג יפה מאד!

חג שמח.