סביר להניח שבשנה האחרונה, שמעתם לא מעט טענות שאותו קידום אתרים שאותו אנו מכירים כבר שנים רבות, כבר לא עושה את העבודה ומדובר בבזבוז של זמן וכסף. אם תבדקו את האתרים שמצליחים להתברג בראש דף תוצאות החיפוש, תגלו שמשהו אכן השתנה בתחום, גם אם לא בצורה דרסטית כפי שמתרחש בגוגל בשפה האנגלית. אתרים שמצליחים להגיע אל ראש תוצאות החיפוש, כבר לא מצליחים לעשות את זה עם אוסף בלתי נגמר של מאמרי זבל שאף אחד לא קורא. אתרים אלה מקדישים תשומת לב לתוכן שהם מעלים, לאיכות שלו, לאורך שלו ובעיקר ליכולת שלו לרתק את הקורא ולגרום לו להישאר בדף, וזה כמובן מעבר לעניין הקישורים שנותר חשוב כשהיה.

ההיגיון מאחורי תחום קידום האתרים – היגיון חזק

בין שאתם אוהבים את הרעיון של קידום אתרים ובין שלא, יש מאחוריו היגיון חזק מאוד. מטרתה של גוגל היא אחת ויחידה: לספק למשתמשים שלה את תוצאות החיפוש הטובות ביותר עבורם, ולשם כך מנסה החברה לשכלל את יכולותיה מאז הוקמה ועד היום. תהליך זה הוא תהליך רציף בשלל עדכונים קטנים וזעירים שמוכנים לאלגוריתם החיפוש מדי יום כמעט, ועדכונים גדולים ונרחבים המושקים בממוצע אחת לשנה, ומביאים איתם השפעה משמעותית. יחד עם זאת, את עיקר מאמציה מקדישה גוגל למנוע החיפוש בשפה האנגלית, שם מתבצעת מרבית פעילות החיפוש מסביב לעולם. עבור מנוע החיפוש בעברית, לצערכם או לשמחתכם, תלוי בנקודת המבט שלכם, הדברים זזים מעט לאט יותר.

ישנו שינוי, אם כי יותר מינורי בעולם דוברי העברית

יחד עם זאת, גם במנוע החיפוש בעברית של גוגל, ניתן להבחין בשינויים שהצליחו להשפיע על הנושא הכולל של קידום אתרים, וגם בעברית יודעת גוגל לזהות מהו תוכן איכותי ומהו תוכן זבל. היא אולי לא יודעת לעשות את זה באותה רמה כמו באנגלית, ואולי לא תוכל לספק למשתמשיה דוברי העברית את התוצאות הטובות ביותר האפשריות, אבל היא בהחלט קרובה לכך. את זה משיגה החברה באמצעות כלים מתקדמים לבדיקת איכות התוכן, בדיקת מספר הכניסות לדף וזמן השהות של המבקרים בדף ובאמצעות עוד שורה של כלים כמו רמת האופטימיזציה של הקוד באתר, מספר הקישורים באתר, תמונות ווידאו באתר וכדומה.

התחרות על המקום הראשון

אחרי שאמרנו את כל זה, אם אתם מרגישים שקידום אתרים לא כל כך עובד לכם יותר, כנראה שהסיבה המרכזית לכך היא התחרות הרבה שהתפתחה בתחום. אם בעבר היו שניים שלושה עסקים, המתחרים על המקום הראשון בגוגל בכל ענף, כיום מדובר על עשרות, מאות ולעיתים אלפי עסקים שלפחות משתתפים בתחרות, גם אם לא באופן פעיל. היום כבר לא ניתן לכבוש את המקום הראשון מבלי לקיים פעילות תוכן שלהי, מבלי להקפיד שהתוכן איכותי ומבלי לגוון אותו עם ווידאו ותמונות בצורה חכמה.

החובה להתמקצע מכל כיוון אפשרי

המשמעות של כל אלה היא, שהתחום של קידום אתרים הופך מתחום קיקיוני ופרוץ לתחום של אנשי מקצוע מעולם השיווק והפרסום באינטרנט. היום, אם תרצו לכבוש את ראש דף תוצאות החיפוש של גוגל, יהיה עליכם להפוך את קידום האתר שלכם לתהליך עסקי קבוע ומתוקצב ולעשות את הדברים בתום לב. התוכן שלכם כבר לא מיועד יותר לרובוטים של גוגל, אלא לעיניים של לקוחותיכם. ככל שתצליחו למשוך יותר לקוחות, ככל שהם יקראו אתכם יותר וככל שתייצרו יותר המרות, כך תוכלו ליהנות מתוצאות טובות יותר בגוגל, אך חשוב מכך, מתוצאות טובות יותר בעסק.